• Isabellesmamma89

ont i magen o kissar ofta

Har en dotter på snart 4 år. Hon klagar dagligen på att hon har ont i magen o ibland kan hon springa o kissa 3-4 gånger på en halvtimme! vet någon vad detta kan bero på??

• Svar på tråden ont i magen o kissar ofta
  • AnnC

Tycker också det låter som uvi. Gå till vc, fast nu är det helg så jag hade nog ringt 1177 och se hur akut de tycker det är. När jag själv har det gör det så ont att jag knappt ståt ut. Med antibiotika hjälper det fort.

• Ellie

Kan vara lite allt möjligt, men bra att kolla upp. En urinvägsinfektion hittar man lätt genom urinprov på VC. Det kan ju vara diabetes också, men kanske mindre vanligt. Ses också med urinprov och/eller blodprov. Kan ju även vara förstoppningsbesvär, som trycker mot urinblåsan. Sök på VC, men om det är riktigt jobbigt kan man också söka akut under helgen. Kanske inte med ett problem som varit på samma vis i flera månader, men självklart om hon mår dåligt.

• Jennifer82
    Isabellesmamma89 skrev 2014-02-21 22:02:20 följande:

Hon verkar inte ha ont när hon kissar. Avvaktar till början av nästa vecka. Annars ringer jag bvc eller vc.

Det är inte alltid det gör ont när man kissar när man har urinvägsinfektion.
  • Kasihi

Hur är bajset? Man kan vara förstoppad och ha avföring varje dag.

Svar på tråden ont i magen o kissar ofta