• Danilla

Förkyld och ont i vaderna

Måste få fråga om någon har någon erfarenhet utav detta.
    Har en 10 åring här hemma som har varit förkyld i veckan med feber och snuva. Han gick på skolan igår igen men hade lite ont i vaderna när han kom hem. Imorse var det mkt värre men han gick iväg på skolan. Under dagen har det blivit lite bättre men det är har inte gått över. Det gör bara ont när han går, alltså inte när han sitter eller ligger.
    Någon som har varit med om liknande. Tycker det är konstigt då det kom så plötsligt.

• Svar på tråden Förkyld och ont i vaderna
  • Sippan 81

Har exakt samma situation här. Dottern fick flunsan i måndags. Piggnade till igår. Fick sen ömma vader och idag är hon frisk men har så ont i vänstra vaden att hon inte kan stå på benet.

Vi skulle avvakta tills imorgon.

Hur löste det sig för din son?

• Meno

Hej! Precis samma som med min son som är 5 år, ont i båda vaderna. Han går liksom stelt och svårt att gå i trappor mm. Lite feber. Pratade med KRY och vi skulle avvakta vi med. Googlade runt lite och fann "rullstolsvirus" -låter värre än vad det är men tycker att det stämmer bra på min son. Tror inte att det är allvarligt men klart lite obehagligt.

• Kurlie

Ja, min pojke hade så ont i benen att han inte kunde gå när han var mindre vid en förkylning. Tydligen normalt om än mycket märkligt.

Svar på tråden Förkyld och ont i vaderna