• Anonym (köra över?)

Ska jag göra detta? 'Köra över' föräldrarna..

Mitt bonusbarn ska placeras i familjehem. Pappan, min man, har aldrig velat ha barnet (mamman slutade med p piller utan att säga till) men har haft helgumgänge ett par år nu. Han vill absolut inte ha mer, det har han sagt till soc som på möten har frågat oss om vi kan ha barnet på heltid och mamman får helgumgänge.
    Mamman vill inte att barnet placeras i familjehem, men det ska barnet alltså ändå. (LVU placering)

Mitt hjärta blöder för detta lilla barn och min fråga är om jag kan ansöka om att bli detta familjehem? Barnet känner mig, älskar att vara här och min förhoppning är ju att pappan ändrar sig. Men gör han inte det får vi bli särbos eller i värsta fall skilja oss.. För jag KAN inte se på hur barnet mår dåligt vilket det naturligtvis gör. (4 år gammal)

• Svar på tråden Ska jag göra detta? 'Köra över' föräldrarna..
  • Anonym (köra över?)
    Tow2Mater skrev 2014-02-22 01:47:51 följande:
    Hoppas du kan!
    Jag med Även om jag riskerar min man på kuppen.
  • Anonym (tumme upp!)

Varför vill du ens ha en man som beter sig så mot sitt barn?

Annars tycker jag du verkar underbar! Absolut ska du köra över föräldrarna, stackars barn...

• Anonym (köra över?)
    Anonym (tumme upp!) skrev 2014-02-22 02:07:24 följande:
    Varför vill du ens ha en man som beter sig så mot sitt barn?

Annars tycker jag du verkar underbar! Absolut ska du köra över föräldrarna, stackars barn...
    Eftersom jag inte ska ha fler barn så spelar dens aken ingen roll. Jag förstår hans känslor, han VET och har alltid vetat att han inte blir en bra pappa, därför har han lämnat alla förhållanden där kvinnan velat haft barn. Den här mamman sa sig inte vilja ha barn alls, hon ville lägga all tid på sin hobby, men sen ändrade hon sig utan att säga det till honom.
    Han mår jättedåligt över detta och har försökt, han går i terapi och har gjort sedan han fick veta om graviditeten, han lämnade mamman direkt, men det hjälper inte, för honom är detta barn inget han kan ta till sig. Missförstå mig inte, när barnet är här så ger han barnet uppmärksamhet, kramar etc, men det kräver en enorm ansträngning av honom att låtsas känna något han inte gör, så efter helgerna är han hel slut, att hålla detta sken uppe på heltid blir ohållbart. Barnet verkar må bra här och vi har inte alls de problem som mamman målar upp, men det är en del i det att barnet nu blir LVU:at. (Påhittade sjukdomar etc)
  • Anonym (shit)
    Anonym (köra över?) skrev 2014-02-22 08:54:25 följande:
    Eftersom jag inte ska ha fler barn så spelar dens aken ingen roll. Jag förstår hans känslor, han VET och har alltid vetat att han inte blir en bra pappa, därför har han lämnat alla förhållanden där kvinnan velat haft barn. Den här mamman sa sig inte vilja ha barn alls, hon ville lägga all tid på sin hobby, men sen ändrade hon sig utan att säga det till honom.
    Han mår jättedåligt över detta och har försökt, han går i terapi och har gjort sedan han fick veta om graviditeten, han lämnade mamman direkt, men det hjälper inte, för honom är detta barn inget han kan ta till sig. Missförstå mig inte, när barnet är här så ger han barnet uppmärksamhet, kramar etc, men det kräver en enorm ansträngning av honom att låtsas känna något han inte gör, så efter helgerna är han hel slut, att hålla detta sken uppe på heltid blir ohållbart. Barnet verkar må bra här och vi har inte alls de problem som mamman målar upp, men det är en del i det att barnet nu blir LVU:at. (Påhittade sjukdomar etc)
    Då ska barnet ABSOLUT INTE bo med pappan!
  • mamaleona

Har du själv barn? Tycker du verkar en fin o go människa med hjärtat på rätta stället - välja mellan detta barn o din man hade inte varit svårt om jag är ärlig.

• Anonym (köra över?)
    Anonym (shit) skrev 2014-02-22 09:00:06 följande:
    Då ska barnet ABSOLUT INTE bo med pappan!
    Nej, det är det jag menar, att jag får köra över honom till förmån för barnet. Kanske kan han få en närmare kontakt och känsla med barnet om han träffar det oftare. Bor vi särbos kan han komma och gå lite som han vill, inget tvång att vistas här om han inte pallar. Nu är det ju bara korta helger som de ses.
    mamaleona skrev 2014-02-22 09:00:15 följande:
    Har du själv barn? Tycker du verkar en fin o go människa med hjärtat på rätta stället - välja mellan detta barn o din man hade inte varit svårt om jag är ärlig.
    Ja jag har barn, men de är stora Snart utflyttningsklara så att säga

• Anonym (shit)
    Anonym (köra över?) skrev 2014-02-22 09:04:32 följande:
    Nej, det är det jag menar, att jag får köra över honom till förmån för barnet. Kanske kan han få en närmare kontakt och känsla med barnet om han träffar det oftare. Bor vi särbos kan han komma och gå lite som han vill, inget tvång att vistas här om han inte pallar. Nu är det ju bara korta helger som de ses.

Ja jag har barn, men de är stora Snart utflyttningsklara så att säga

Det låter bra. Erbjud dina tjänster om du känner att du klarar av det.
  • Anonym (X)

Jag tycker att det är en dålig idé.

Antagligen är det den uteblivna kontakten med pappan inte sörjer.

Och den kommer bli ännu mer påtaglig om pappan kommer bara för att umgås med dig.

• Anonym (köra över?)
    Anonym (shit) skrev 2014-02-22 09:06:40 följande:
    Det låter bra. Erbjud dina tjänster om du känner att du klarar av det.
    Jo, jag klarar det som så, jag tycker mycket om barnet Det känns lite udda bara att välja mannens barn före mannen..
    Anonym (X) skrev 2014-02-22 09:08:38 följande:
    Jag tycker att det är en dålig idé.

Antagligen är det den uteblivna kontakten med pappan inte sörjer.

Och den kommer bli ännu mer påtaglig om pappan kommer bara för att umgås med dig.
    Nu hänger jag inte med... Barnet märker inget av pappans ointresse, barnet är mycket glatt och härligt här. Om pappan och jag bor på varsitt håll så kan ju pappan komma och bo här på samma vis som helgumgänget varit förut alt utöka med någon/några kvällar i v också.
    Soc är inblandat och har varit här på hembesök för att se hur barnet fungerar här jämfört med hos mamman och de har frågat om vi kan ta heltid, men min man, som sitter med bestämmanderätten, sa nej.

Svar på tråden Ska jag göra detta? 'Köra över' föräldrarna..