• Chiagave

    Högt prolaktinvärde: Hur lång tid tar det?!

    Vi har försök få barn i ca 2 år och har efter en ganska lång utredning fått reda på att min man har extremt lågt spermaantal. Jag har sedan nov -12 vetat att jag har haft lite för högt prolaktinvärde, men de har hela tiden bett mig att ta om provet och sagt att det kan gå ner. För en månad sedan sa de att om allt såg bra ut ska de remittera oss till ivf så fort som möjligt. Jag skulle bara ta ett till prolaktinprov, för jag hade tydligen gjort fel vid tidigare provtagningar. Jag hoppades verkligen att det skulle ha gått ner så vi kan börja försöka med ivf snart!

    Igår fick vi hem ett brev där det stod att prolaktinet såklart fortfarande är för högt och att jag ska bli remitterad till en endokrinolog. Jag blev så ledsen och besviken, för jag hade verkligen hoppats och trott att det skulle ha gått ner nu.

    Hur långt tid till ska det ta?! Kommer de ta typ ett helt år till nu med provtagningar och denna eviga väntan på remiss hit och remiss dit.

    Är det någon som har erfarenhet av högt prolaktinvärde och hur lång tid en sådan behandling tar?

  • Svar på tråden Högt prolaktinvärde: Hur lång tid tar det?!
  • ilyaln

    Äter du någon medicin? Finns många mediciner som har som biverkan där prolaktinet ökar. Min son åt Risperidon mot sina Tics och HAN fick skyhöga prolaktinvärden. 

Svar på tråden Högt prolaktinvärde: Hur lång tid tar det?!