• Helena 1990

Är ditt barn allergisk mot något födoämne eller intolerant?

Har du barn som är allergisk mot ett eller flera födoämnen? Jag har själv en dotter som har jordnötsallergi, laktos och avokado. Skulle vilja höra hur vanligt det är med föddämnes allergier.

Cassandra-10 Filippa-12 Noel-13
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ditt barn allergisk mot något födoämne eller intolerant?
  • krompa

Nej, inga födoämnesallergier.

Men äldsta grabben tål inte Ipren och mellangrabben är allergisk mot katter, hundar, gräs och pollen.

• Madja82

Annat: Har varit. Mjölkprotein.

Storebror 051114, Lillasyster 100825
  • Tibell

Har tre barn med följande allergier : vete , havre , råg , mjölk, ägg, majs, soja, baljväxter, majs , jordnötter, cashew hasselnötter, pollen och hund....
    Alla har inte allergi mot allt dock.

Jag själv har allergi mot pollen, damm kvalster och äter fritt från sädesslag och laktos

• fluu

Japp. Mjölkprotein och ägg. Äggallergin ska förhoppningsvis växa bort. Säger de.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Helena 1990
    fluu skrev 2014-02-22 16:41:35 följande:
    Japp. Mjölkprotein och ägg. Äggallergin ska förhoppningsvis växa bort. Säger de.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

Usch, hoppas att det växer bort, inget roligt att ha allergier, kram
    Cassandra-10 Filippa-12 Noel-13
  • TinkyWinky

ja, min lilla är mjölkprotein allergiker.. stora sonen va samma när han va liten..
    det växte bort när han va ca 2 ½ år så hoppas det gör dte på lilla med. men så fick vi reda på att min sambo(barnets pappa) är laktosintolerant så barnen komme rtroligtvis oxå bli det när de blir äldre. 
    Min sambo kommer från indien.

★°☆ Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Theo 9/1-13 ☆°★
  • Catti41

Nepp. Det finns inga kända allergier i familjen vare sig på min sida eller barnets pappas sida.

Svar på tråden Är ditt barn allergisk mot något födoämne eller intolerant?