• jenny8304

Fler som gör ivf på st:göran?

Hej, just nu är jag ruvare och får hjälp på ivf kliniken på st:göran. Tänkte om det var fler som går där så kanske vi kan följas åt här inne :)

• Svar på tråden Fler som gör ivf på st:göran?
  • Charlotta12

Hej, jag följs gärna åt, går också på st Görans och är nu på ruvardag 9...du då?

• misseire

Hej!
    Får jag vara med? Vi går också på St Görans.
    Har gjort 3 ET. Aldrig fått ett plus och har hittills inga backups i frysen.
    Är idag på ruvardag 6 efter vi fick 2 superfina embryon tillbaka i onsdags.

Hur långt fram i processen är ni???

• Charlotta12

Hej, klart du får vara med! Samma här, har gjort 3 ET, denna blir min fjärde, fick också två fina tillbaka. Inga i frysen tyvärr. Känns lite konstigt med tanke på att det blev många befruktade varje gång.... Är nu på ruvardag 11. Testdag nästa måndag!! Får se hur det går... Blev gravid efter vårt andra ivf men som tyvärr slutade i MA... Hur mår du? Tycker du behandlingarna funkar bra? Jag tycker det är svårt att hitta på ursäkter att gå från jobbet... Hoppas att det kommer gå bra för oss!

• misseire

idag fick vi brev att vi har fått ett embryo till fysen!! första för oss. känns tryggt...

• misseire
    Charlotta12 skrev 2014-03-09 18:07:44 följande:
    Testdag i morgon då, hoppas!!
    Vad härligt!! Jag tänker att om man har klarat sig utan blödning tills testdag så borde det ju vara positivt?!

Jag har BIM imorgon men inte testdag förrän den 16 Mars. Ikväll nu när jag stoppade upp Lutinuset så tyckte jag mig ana väldigt väldigt svagt rosa på plastgrejen när jag tog ut den... Känns sååå hopplöst. Brukar ju få min mens på RD11 eller RD12 så det är väl inte oväntat...
    Tänker ta ett test imorgon, även om jag är 99% säker på att det är negativt, men det kommer att göra lika ont i själen imorgon som om jag väntar, och då kan jag åtminstone börja blicka framåt.

• Charlotta12

Ja det borde ju vara positivt...men även om det skulle vara det skulle jag inte ta ut ngt i förskott, sist blev det MA i vecka 5 el 6.... Har inte ett enda symptom denna gången...jo vrålhungrig-sugen på mat hela tiden... Tycker du gör helt rätt i att testa tidigare, bättre att veta på en gång om man misstänker att mens är på gång. Precis, bra att blicka framåt istället och planera nästa försök om det nu skulle vara negativt. Hoppas inte!!

• misseire
    Charlotta12 skrev 2014-03-09 21:22:49 följande:
    Ja det borde ju vara positivt...men även om det skulle vara det skulle jag inte ta ut ngt i förskott, sist blev det MA i vecka 5 el 6.... Har inte ett enda symptom denna gången...jo vrålhungrig-sugen på mat hela tiden... Tycker du gör helt rätt i att testa tidigare, bättre att veta på en gång om man misstänker att mens är på gång. Precis, bra att blicka framåt istället och planera nästa försök om det nu skulle vara negativt. Hoppas inte!!
    Hur har det gått?

Jag fick min mens igår, på BIM, som vanligt. Känner mej helt tom... Ska ringa och se hur vi går vidare! Går man vidare? Jag kan ju inte tänka mig ett liv utan biologiska barn. Jag vill vara gravid och känna det inom mig... :(

• Charlotta12

Det var verkligen tråkigt att höra:(.,..men ni har ju ett ägg i frysen!:) tycker ni inte ska ge upp! Så länge det finns ägg finns det hopp tänker jag... Mitt test var positivt men jag känner inget och är så hemskt rädd att det blir som sist. Försöker inte tänka på det, bara leva som vanligt, det blir som det blir... Försöker vara positiv, men inte alltid så lätt... Har du ringt kliniken och vad säger dom? Är du nöjd med den hjälp man får? Styrkekram, och ge inte upp!!

• misseire
    Charlotta12 skrev 2014-03-11 18:59:06 följande:
    Det var verkligen tråkigt att höra:(.,..men ni har ju ett ägg i frysen!:) tycker ni inte ska ge upp! Så länge det finns ägg finns det hopp tänker jag... Mitt test var positivt men jag känner inget och är så hemskt rädd att det blir som sist. Försöker inte tänka på det, bara leva som vanligt, det blir som det blir... Försöker vara positiv, men inte alltid så lätt... Har du ringt kliniken och vad säger dom? Är du nöjd med den hjälp man får? Styrkekram, och ge inte upp!!
    Hej igen!

Jag har inte orkat ringa dem idag, har nätt och jämnt lyckats vara på jobbet... Sov inte mycket inatt och känner mig helt tom... Ska försöka göra det imorgon.

Ja, jag tror vi är ganska nöjda med den hjälp vi fått, men det återstår väl lite att se hur det blir nu... Känns som jag har tusen frågor, vad man kan göra för att förbättra chanserna, men är livrädd att de säger att man inte kan göra något!! Vi har haft både Kerstin och Åsa och även Helen (?), och jag  känner nog att jag har bäst kontakt med Kerstin. Åsa kan vara lite frånvarande på nåt vis...

Var ni på St Görans då ni gjorde landstingsförsöken oxå?? Isåfall vad var det som avgjorde att ni stannade kvar? Det känns väl bäst att stanna där, då de vet vad vi har gått igenom, samtidigt som en ny klinik kanske skulle testa något annat.

• Charlotta12

Hej igen, Vi valde att göra vårt 4:e ivf där för det kändes enklast och snabbast. Nöjd just att det går snabbt att få hjälp och komma igång med ny behandling, lite löpande bandet känsla ibland dock. Har du pratat med dom idag? Vad säger dom?

• misseire
    Charlotta12 skrev 2014-03-12 18:37:02 följande:
    Hej igen, Vi valde att göra vårt 4:e ivf där för det kändes enklast och snabbast. Nöjd just att det går snabbt att få hjälp och komma igång med ny behandling, lite löpande bandet känsla ibland dock. Har du pratat med dom idag? Vad säger dom?
    Ja, jag ringde idag...

-Nää, och jag som verkligen trodde det skulle bli ett plus den här gången, sa hon!!
    Men ni har ju iallafall ett i frysen.

De är så himla gulliga. Ska ha ett telefonmöte med Åsa på måndag och sedan har jag fått kontaktuppgifter till en psykolog. Tänker att det kan vara bra att prata av sig... Det känns så himla tungt!
    Jag tycker att psyket tar värre stryk än vad kroppen gör!

Hoppas att vi kan få göra FET ganska snart. Jag har väntat länge nog på mitt plus.
Svar på tråden Fler som gör ivf på st:göran?