• östgötetös

Skriva ut på vinyl, vilken skrivare?

Jag köpte mig en rulle med transparant vinyl. Tanken var att skriva ut texter & siluetter att fästa på vägg & möbler...

Läst att det inte spelar någon roll vilken skrivare man använder, bläck vs laser..

Jag har bläck hemma & kan säga att det funkade inte alls (!) utan bläcket lägger sig utanpå & torkar inte...

Är det alltså laser som gäller?

Vill inte kosta på mig en sådan å så funkar det inte med en sådan heller. De är ju inte gratis precis...

Help Help!

Ps. Vad för laserskrivare (färg) ska man köpa? Kommer inte användas så flitigt utan då å då..vardagligt bruk lixom så är inte ute efter någon värsting sak..

• Svar på tråden Skriva ut på vinyl, vilken skrivare?
  • Fia 28

Fast det beror ju på vad du har köpt för slags vinylpapper. Är det inte papper avsett för bläckstråleprinter så funkar det ju inte.

• Fia 28

Exempelvis denna ska det gå att printa ut på med en bläckskrivare. Du kanske inte köpt vinyl som är avsett att printa på? Låter iaf så om det är på rulle...

• östgötetös
    Fia 28 skrev 2014-02-24 13:08:19 följande:
    Fast det beror ju på vad du har köpt för slags vinylpapper. Är det inte papper avsett för bläckstråleprinter så funkar det ju inte.

detta var som blank plast typ.. :-/
Svar på tråden Skriva ut på vinyl, vilken skrivare?