Var finns gulliga mönstrade barnkläder, inte retro
Jag är ute efter (enligt min smak) riktigt gulliga barnkläder- som INTE är retroinspirerade!. Så mycket av det som finns både nytt och på Tradera t.ex. har ju liknande stil (jo jag vet att det skiljer en hel del så klart men jämfört med vad jag söker så verkar de rätt enahanda ) ; retrostil som sagt, t.ex. djur utan så mycket detaljer, rätt enfärgade dekorationer. Ock så mycket randigt, en del prickigt, stjärnmönstrat... Jeans och enfärgat mycket också så klart...bra och användbart i o f s men jag vill även ha annat.... Jag letar efter (till min baby) "gulligulliga" kläder (som jag tycker
) Typ i Beatrix Potter- stil, så som djuren där är tecknade, (hm hade tröjor m sådana tryck för ett par år sedan) men helst mönster som inte bara är rätt på magen utan t.ex. små fåglar som sitter i en rad längs ena ärmen från handen till axeln...lite mer lekfullt. Och även mer detaljerade/ nyanserade / många små mönster huller om buller - för det blir gulligare då än ett mönster med ett par enfärgade ugglor som ser ut att vara hämtade från en 70-talsväggbonad
IMO. Lindex brukar ha något enstaka plagg som är åt mitt håll, men inte nåt större urval.
Nåt annat som vore supergulligt vore ju kläder som var Anne Geddes-inspirerade, som fick plagget att se ut som en liten blomma eller ett blad, hela plagget...
Började kolla brittiska sajter men det var i stort sett samma typ av mönster och färger som här. Känner inte för att söka igenom varenda barnklädessajt bort till och i Kina så jag slänger ut frågan här och hoppas hoppas att nån har något tips så jag slipper börja sy själv