• Anonym (hallå)

Ta lugnande receptfritt innan uppkörning?

Är galet nervös. Kuggat 2 uppkörningar. Kan inte kugga igen. Sover inte, äter inte och kan enbart tänka på hur hemskt det kommer vara.

Finns det något receptfritt som kan lugna mig lite? Får inte bli trött så det påverkar min bilkörning. Vill enbart lugna ner mig, får verkligen panik.

Har hört att bl.a. Valerina Forte och Calma kan hjälpa mot ångest?

HJÄLP!!

• Svar på tråden Ta lugnande receptfritt innan uppkörning?
  • taquine

Tryck i dig Valerina , hjälper ju lite ivarje fall, annars koncentation, lycka till{#emotions_dlg.flower}

Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • Eleonor01

Eh nej! Definitivt inte! Om du har sådan panik så tvivlar jag på att du är redo.

• Purpurbräcka
    taquine skrev 2014-02-23 15:39:09 följande:
    Tryck i dig Valerina , hjälper ju lite ivarje fall, annars koncentation, lycka till
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig

Jag är definitivt inte trafiksäker när jag ätit valeriana. Nog för att det är bra att vara lugn men man måste ha bra riskbedömnings- och reaktionsförmåga om man ska sitta bakom ratten.
    I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • Aileen Allannah

Du ska ju naturligtvis INTE ta något lugnande innan uppkörning! Nervös är nog varenda en som ska köra upp, men är man så nervös att man känner behov av lugnande så tror jag inte att man är redo. Så nervös får man inte vara när man kör.

• nevermind
    Eleonor01 skrev 2014-02-23 15:39:14 följande:

Eh nej! Definitivt inte! Om du har sådan panik så tvivlar jag på att du är redo.

Håller med...
  • Purpurbräcka

Fast du kan ju ta något så att du får sova på nätterna så klart. Men undvik att ta valeriana kvällen innan uppkörning. Effekten kan sitta i rätt länge.

I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • Modernmom

Jag skulle inte vilja möta dig i trafiken! Öva mer och ta uppkörningen när du inte utgör en trafikfara!!

• Ramborg
    Eleonor01 skrev 2014-02-23 15:39:14 följande:

Samma här.

Du får ditt körkort när du kör så bra att du inte behöver tänka på vad du gör för att köra bra. Du kommer klara uppkörningen fastän du är nervös, när du kör bra nog.

Lycka till!
    42.
  • katt33

Är man redo för att få sitt körkort klarar man uppkörningen fast att man är nervös.
    Att vara nervös inför något gör att man skärper sig lite extra.

• Anonym (Vännen)

En vän till mig kuggade 6?! Gånger!

Hon hade kört över 40 lektioner och kunde köra bil men när det var dags så blev hon så nervös att hon satt och skakade. Tillslut tog hon sin pappas lugnande och körde upp.

Hon klarade sig ( såklart eftersom hon inte stanna för att skaka) och har haft körkortet i 10 år nu.

Äter man lugnande som påverkar en negativt är det farligt men är det bara för pressen kanske man ska prata med en läkare.

• Anonym (hallå)

Min körning är det inget fel på, tack ändå. Jag har kört på körskola och körde upp via en körskola, ska göra det denna gång också. Jag kör mycket bra och trafiksäkert, oroa er inte om det. Jag sitter alltså inte och är nervös när jag kör privat och på körskola, enbart under uppkörningen. Det beror inte på att jag är osäker på bilkörning utan att jag inte pallar pressen helt enkelt, har galen prestationsångest.

Jag har däremot problem med panikattacker och då sitter jag enbart och skakar. Fick en sådan under förra uppkörningen... Måste lugna ner mina nerver. Det gick inte direkt bra att göra det på egen hand förra gången och tror knappast det blir bättre denna gång, har ännu mer press på mig nu.

Att vara lite nervös är bra, ja. Att vara så nervös att man skakar är inte bra, då kan man inte köra bil även fast man har gjort det i flera år.

Ska nog ta en Valerina och hoppas att den iaf kan lura i mitt psyke att jag inte är nervös.

• Anonym (hallå)
    Anonym (Vännen) skrev 2014-02-23 17:03:14 följande:
    En vän till mig kuggade 6?! Gånger!
    Hon hade kört över 40 lektioner och kunde köra bil men när det var dags så blev hon så nervös att hon satt och skakade. Tillslut tog hon sin pappas lugnande och körde upp.
    Hon klarade sig ( såklart eftersom hon inte stanna för att skaka) och har haft körkortet i 10 år nu.

Äter man lugnande som påverkar en negativt är det farligt men är det bara för pressen kanske man ska prata med en läkare.
    Stackare... Är rädd att samma sak kan hända mig...

Ovanstående verkar missförstå lite, jag kan köra bil utan problem. Hade inga planer på att ta något starkare, endast receptfritt. Mest för att lura mitt psyke tror jag....
  • Anonym (f)

Jag tog lugnande innan min andra uppkörning. Funkade bra. 

• Anonym (hallå)
    Anonym (f) skrev 2014-02-23 21:20:46 följande:
    Jag tog lugnande innan min andra uppkörning. Funkade bra. 
    Roligt att du klarade det! Vad tog du? Var du också supernervös?
  • Anonym (f)
    Anonym (hallå) skrev 2014-02-23 21:53:05 följande:
    Roligt att du klarade det! Vad tog du? Var du också supernervös?
    Ja, det är många år sedan nu. Jag blev kuggad första gången, var för nervös för att minnas allt jag borde. Fick något av mamma, kommer inte ihåg vad det hette. Ja, jag var sjukt nervös. Men inte andra gången, då gick det fint.
  • Anonym (hallå)
    Anonym (f) skrev 2014-02-23 22:02:24 följande:
    Ja, det är många år sedan nu. Jag blev kuggad första gången, var för nervös för att minnas allt jag borde. Fick något av mamma, kommer inte ihåg vad det hette. Ja, jag var sjukt nervös. Men inte andra gången, då gick det fint.
    Okej! Härligt att det funkade tillslut Skrattande

Jag hade samma problem, var så nervös att jag skakade och fick en riktig black out. Usch... Kommer vara galet skönt när allt är över...
  • Anonym (f)
    Anonym (hallå) skrev 2014-02-23 22:27:16 följande:
    Okej! Härligt att det funkade tillslut Skrattande

Jag hade samma problem, var så nervös att jag skakade och fick en riktig black out. Usch... Kommer vara galet skönt när allt är över…
    Ja, jag tror att det var tabletten som gjorde susen. Men jag tycker att man ska testa innan, en del kanske blir tröttare än de tänkt sig. 
  • Anonym (hallå)
    Anonym (f) skrev 2014-02-23 22:34:33 följande:
    Ja, jag tror att det var tabletten som gjorde susen. Men jag tycker att man ska testa innan, en del kanske blir tröttare än de tänkt sig. 
    Ja jag tänker nog testa några dagar innan och se hur jag reagerar. Tror dock att det mest kommer vara tanken av att ta tabletten som hjälper mig.
  • Anonym (pia)

kände typ som dig, att man skulle behövt en sup innan uppkörningen

Jag körde omkring med mamma 2 timmar och sen direkt ur mammas bil till uppkörningsbilen.. inte lika nervös vilket resulterade i att jag klarade mig fint

• Anonym (hallå)
    Anonym (pia) skrev 2014-02-24 04:52:59 följande:
    kände typ som dig, att man skulle behövt en sup innan uppkörningen

Jag körde omkring med mamma 2 timmar och sen direkt ur mammas bil till uppkörningsbilen.. inte lika nervös vilket resulterade i att jag klarade mig fint
    Jag har kört med körskola innan bägge uppkörningarna... Var inte nervös tills jag satt mig i uppkörningsbilen... Då brast allting...

Ska försöka kolla om jag kan få köra hela morgonen innan nästa uppkörning. Allt för att klara detta...

Svar på tråden Ta lugnande receptfritt innan uppkörning?