• Anonym (Fundersam)

Blodfylld blåsa på ena blygdläppen

Häromdagen kände jag en hård knölliknande blåsa på utsidan av min ena blygdläpp. Vid en närmare titt från både mig och min sambo liknade det mer en mörk blåsa, det såg ut som den var blodfylld. Har aldrig haft något liknande innan och den har inte kliat eller medfört något obehag.

Jag klämde på den lite försiktigt och stack hål på den, det kom ut blod men också genomskinlig vätska, inget gult var eller så. Nu är den som ett sår och det svider ganska mycket. Vad kan det vara? Har tvättat såret en gång om dagen men är ändå rädd för bakterier. Det gjorde ganska ont när jag klämde sönder den. 

• Svar på tråden Blodfylld blåsa på ena blygdläppen
  • Anonym (hmm)

Fick sån blåsa för ett tag sen.. minns inte vad det hette men går den inte sönder självmant kunde man få operation

• Anonym (Emma)

Upptäckte precis som du från ingenstans en hård svartlila utstående bollformad knuta på yttre blygdläppen ca 3-4 mm stor. Gjorde varken ont eller kliade. Visade sig vara ett åderbråck. Som tur var sprack det inte, såg till att undvika tajta kläder och cykling för att undvika skav och efter fem dagar började åderbråcket minska i storlek av sig självt som tur var. 
    Hoppas detta kan hjälpa någon för tror inte det är så bra att försöka ta hål på det själv just p g a infektionsrisken.
    Om en blåsa uppstår från ingenstans, alltså inte på ett ställe där t ex ett födelsemärke finns sedan tidigare, kan det alltså vara ett åderbråck. Men kolla givetvis upp hos läkare om det inte blir bättre. 

Svar på tråden Blodfylld blåsa på ena blygdläppen