• Anonym (smalis)

Min man tycker att jag är ful:-(

Jag är så ledsen o måste bara få skriva av mig. Min man o jag har varit gifta i 10 år. vi har 3 barn tillsammans o familjen är prio 1 för mig. Träning o hälsa är åxå en viktig del i mitt liv. Jag har tränat sedan liten o springer flera ggr/v. Jag är väldigt smal, men så har jag alltid varit. Min man kommenterar det hela tiden.Hur hemsk jag ser ut, som en anorektiker o försöker tvinga på mig mat för att gå upp i vikt

När jag inte orkar äta mera så blir han sur. Varje gånga jag klär upp mig fint så kommenterar han surt hur fruktansvärt hemsk jag ser ut, som ett skelett eller anorektiker.

Detta får jag höra flera gånger dagligen o jag känner mig helt knäckt nu.... Jag har noll självförtroende. mår urkasst o vill bara gråta

I helgen var vi på fest hos hans arbetskamrater. jag hade köpt en ny klänning o sminkat mig o klätt upp mig fint,,jag trodde att jag var fin. När vi kommer hem säger han med chokerad röst att han hade gemfört mig med de andra kvinnorna på festen o att det var helt fruktansvärt hur hemskt mager jag såg ut. Han sa att han höll på att svimma så hemsk som jag såg ut.

jag har gråtit hela natten hela dagen, han ger mig inte ens en kram bara ber mig att sluta snörvla o täppa igen käften.................ledsen.....

• Svar på tråden Min man tycker att jag är ful:-(
  • Anonym (...)

Och honom vill du stanna hos?

• Anonym (...)

Du kanske är för smal? Vad väger du? Funderar sj på om du lider av ngt? Han kanske bara menar väl med säger det väldigt klumpigt för att du ska förstå?

• Anonym (tunnis)

1. Vad gör du kvar hos din man om han bara får dig att må dåligt? Får väl ställa ett ultimatum. Han får ha dig som du är eller lämna dig. 

2. Ligger det något i det? Vill du göra något åt det men kört fast för att du inte vill vara honom till lags...

• Anonym (blääää)

Lämna skitstöveln !! fy vad otrevlig och dum man kan vara !!! 

Att man ens säger så till sin partner är sjukt ! Känns inte som att han har några känslor alls för dig.

Dags att gå vidare! hitta någon som uppsattar dig för den DU är!!

• Josse112

Vilken elak man du har! Tror nog att han bevakar sina intressen och försöker hålla dig nere så att du inte ska få för dig att lämna honom. Det verkar så. Varför skulle han annars ha ett behov av att jämföra dig med andra, trycka ner dig och få dig att tro att du inte duger? Det kanske var så att du var den mest vältränade och snygga på festen och att han såg det och blev rädd för att du skulle överge honom för en annan man. Nästa gång han säger åt dig att du är ful eller anorektisk, så lova mig att du säger åt honom att du är hur snygg som helst och vältränad och att han bara är avundsjuk. Upprepa de orden för dig själv till du vet att de är sanna.

• Anonym (Usch!)

Men usch vilken elak man! Mobbing, och psykisk misshandel är vad han håller på med! Han måste ju ha stora problem med sig själv som tycker det är okej att vara så elak mot sin fru och modern till hans barn.

• Anonym (?)

Att se ut som en anorektiker är ju inte attraktivt ? Då har han väl förmodligen rätt..

• Anonym (annica)

Vilken hemsk man du har. Jag skulle aldrig acceptera att någon tryckte ner mig pga mitt utseende. Om jag inte duger som jag är så bor vi inte ihop längre. That´s it!

Att du är smal kanske beror på att du tränar och inte stoppar i dig en massa onödiga kalorier som t ex jag gör, men det viktigaste är väl att du mår bra. Så han menar på fullt allvar att det är något fel på dig och din kropp???

• Gredelina

Han har ju uppenbarligen problem. Sätt ner foten, fundera på om han kan ändra sig, annars hade det kanske varit värt att separera. Varför leva med en person som trycker ner dig??

• sextiotalist

Men snälla nån, du var ju smal när ni träffades, om jag förstått allt rätt, då föll han för dig. Har du blivit ännu smalare nu ?

Så länge du inte bantar eller övertränar för att vara smal, så är det ingen fara, vissa är smala av naturen och kommer så förbli.

Min sambo har kommenterat när jag blivit för smal, men inte på något elakt sätt, utan uttryckt sin oro, med all rätt, då jag äter väldigt dåligt när jag inte mår bra.

Svar på tråden Min man tycker att jag är ful:-(