• El4nd3r

Vill så gärna flytta till USA.

Hej,
    Enda sen typ 10 år sen så har jag velat flytta till USA. Jag vet en enkel utväg och det är att jobba som au pair. Men jag fyller 25 iår och jag har ingen utbildning inom barn om man säger så, vilket gör det i princip omöjligt för mig att åka som det.

Så¨jag tänkte - Det finns ju turistvisum som håller i 90 dagar typ. Har lite frågor ang. det!
    1: Kan man skaffa jobb och lägenhet under tiden man har ett turistvisum? Om ja - vilka jobb isåfall och hur går man till väga?
    2: När 85 av dessa dagar har gått, är det bara att lämna USA och stanna precis utanför gränsen och
    skaffa ett nytt turistvisum och komma in i landet igen? Om ja - hur många gånger kan man hålla på
    så?
    3: Om det går att göra som ovanstående fråga - hur lång tid tar det innan det nya turistvisumet är klart och man kan återvända till USA igen?
    4: Vad händer om jag träffar en man i USA som jag börjar gilla? Hur kan jag stanna i landet då? (När vi inte är gifta alltså)?

Jag ÄLSKAR usa, och jag vet att jag är gjord för att bo där, så jag vill ta tag i detta nu och lämna
    sverige för gått!
  • Svar på tråden Vill så gärna flytta till USA.
  • El4nd3r

Här kommer ett inlägg om vad det står, eftersom att man inte ser hela texten..?

Enda sen typ 10 år sen så har jag velat flytta till USA. Jag vet en enkel utväg och det är att jobba som au pair. Men jag fyller 25 iår och jag har ingen utbildning inom barn om man säger så, vilket gör det i princip omöjligt för mig att åka som det.

Så¨jag tänkte - Det finns ju turistvisum som håller i 90 dagar typ. Har lite frågor ang. det!
    1: Kan man skaffa jobb och lägenhet under tiden man har ett turistvisum? Om ja - vilka jobb isåfall och hur går man till väga?
    2: När 85 av dessa dagar har gått, är det bara att lämna USA och stanna precis utanför gränsen och
    skaffa ett nytt turistvisum och komma in i landet igen? Om ja - hur många gånger kan man hålla på
    så?
    3: Om det går att göra som ovanstående fråga - hur lång tid tar det innan det nya turistvisumet är klart och man kan återvända till USA igen?
    4: Vad händer om jag träffar en man i USA som jag börjar gilla? Hur kan jag stanna i landet då? (När vi inte är gifta alltså)?

Jag ÄLSKAR usa, och jag vet att jag är gjord för att bo där, så jag vill ta tag i detta nu och lämna
    sverige för gått!
  • yndra

Vi ar ganska manga har pa fl som bor i usa.

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

Det ar en lank till en trad som handlar om att just flytta till usa!

Det ar ff svart att se hela din text men jad ska forsoka att svara pa nagra fragor.

Du aker inte pa turist visum, sverige ar med I esta sa du ansoker om visa waiver pa internet och med det kan du stanna I 90 dagar. Visst kan du skaffa lagenhet under den tiden om du hittar nagon som vill hyra ut at dig. Du far under Inga omstandigheter arbeta!! Skaffar du jobb ilegalt kan du bli portad for livet till usa.

Ja du kan atervanda efter dessa 90 dagar men det finns visa regler om vart du kan aka for att det ska raknas. Googla visa waiver och du kommer hitta exakta svar. 

Fraga nr 3 kan jag inte riktigt se...

Om du traffar en man I usa som du verkligen gillar sa kan ni antigen ansoka om fiancé visa, du vantar I sverige tills papprena ar klara och nar du fatt ditt visum sa maste ni gifta er inom 90 dagar efter att du anlant till usa.
    Ni kan aven gifta er och ansoka om spouse visa, aven har vantar du I sverige tills papprena ar klara. Med spouse visa sa kan man borja jobba o dyl sa fort du kommit till usa och fatt ditt green card pa posten. Med fiancé visa sa maste man andra status och annat pappers arbete som ar valdigt tidskravande.

Bade fiancé och spouse visum tar ca 8-12 manader men man kan naturligtvis halsa pa under tiden.

Har du fler fragor sa ga in pa lanken ovan och fraga oss dar...

• Wik

1. Nej, när du är i USA som turist får du absolut inte söka jobb, då åker du ut och får nog svårt att komma in igen, även om det bara är för att semestra.

2. Nej

4. Du får inte automatiskt uppehållstillstånd för att du dejtar en amerikan. Jag är inte helt hundra, men du kan ju vara där på något for av turistvisum så länge som det är ok, men inte permanent. Gifter ni er så kan du flytta dit men det kräver en hel del pappersarbete och tar tid. Däremot är det väl det lättaste sättet att komma in i landet, även om det inte är särskilt lätt. 

Svar på tråden Vill så gärna flytta till USA.