• BristpåIntelligens

    Egoistiska barn!

    Hej, jag behöver tips på hur jag ska hantera den här situationen. Jag klarar inte av det här, är så frustrerad och jag skakar av ilska.
    Vet inte vad jag ska göra längre, därför har jag Registrerat mig på den här sidan, med hopp av att få hjälp och stöd av er.

    Jag har 4 barn en fullvuxen son, han är 29 och bor fortfarande hemma.
    Jag har en dotter som är 18 hon hoppade av gymnasiet, hon bor också hemma.
    Jag har även 2 små flickor en som är 14 och den yngsta är 10.
    Själv är jag 63 år gammal en ensamstående mamma.

    Jag och min son började bråka igår. För att jag bad honom städa hela huste medans jag och dom andra barnen går till en fin resturang för att äta.
    Då blir han helt vansinnig och skriker att det inte finns mat till honom och att han var hungrig.
    Då skrek jag
    -Men jag har råd, du får helt enkelt inte följa med.
    -Men mamma vad är det du inte förstår jag är hungrig och det inns inge mat här hemma till mig.
    -Ja men vadå ska vi stanna hemma och svälta ihjäl bara för att DU inte får följa med?
    -Men vad hade du tänkt att jag ska äta hela dagen då?
    -Ja men du är 29, det har ingenting med mig att göra jag har ingen skyldighet att ta med dig till resturangen du är fullvuxen och jag är äldre det vill säga jag har RÄTT!!!
    -Är du inte riktigt klok, känner du ingen empati?
    -Jaa vet du vad du får 10 kronor köp en liten pizza på coopforum för pengarna!
    -MEN ÄR DU STÖRD KÄRRINGJÄVEL? KAN DU BARA DÖÖ VARFÖR SKA DU BEHANDLA MIG SÅ ORÄTTVIST? GRETA ÄR 18 HON ÄR VÄL FULLVUXEN ELLER ÄR HON FORTFARANDE ETT BARN I DINA ÖGON?
    -Ja då får greta stanna hemma och svälta ihjäl så blir det rättvist!

    Då går jag till greta säger till henne att hon inte får följa med jag har ingen skyldighet att ta hand om dom jävlarna överhuvudtaget.
    Ja då blir såklart hon vansinnig och börjar slå mig och skrika, jag klarar inte av det här.
    Jag tar dom 2 yngsta barnen och springer gråtande ut ur lägenheten.

    Nu har jag checkat in i ett hotell, vågar inte gå hem.
    Vad ska jag göra, Hjälp mig hur ska jag få barnen att inse att jag är den som har rätt!!! Gråter 
  • Svar på tråden Egoistiska barn!
  • BristpåIntelligens
    BristpåIntelligens skrev 2014-02-23 21:21:54 följande:
    Hej, jag behöver tips på hur jag ska hantera den här situationen.
    Jag klarar inte av det här, är så frustrerad och jag skakar av ilska.
    Vet inte vad jag ska göra längre, därför har jag Registrerat mig på den här sidan,
    med hopp av att få hjälp och stöd av er.

    Jag har 4 barn en fullvuxen son, han är 29 och bor fortfarande hemma.
    Jag har en dotter som är 18 hon hoppade av gymnasiet, hon bor också hemma.
    Jag har även 2 små flickor en som är 14 och den yngsta är 10.
    Själv är jag 63 år gammal en ensamstående mamma.

    Jag och min son började bråka igår. För att jag bad honom städa hela huset medans
    jag och dom andra barnen går till en fin resturang för att äta.
    Då blir han helt vansinnig och skriker att det inte finns mat till honom och att han var hungrig.
    Då skrek jag
    -Men jag har råd, du får helt enkelt inte följa med.
    -Men mamma vad är det du inte förstår jag är hungrig och det finns inge mat här hemma till mig.
    -Ja men vadå ska vi stanna hemma och svälta ihjäl bara för att DU inte får följa med?
    -Men vad hade du tänkt att jag ska äta hela dagen då?
    -Ja men du är 29, det har ingenting med mig att göra jag har ingen skyldighet att ta med
    dig till resturangen du är fullvuxen och jag är äldre det vill säga jag har RÄTT!!!
    -Är du inte riktigt klok, känner du ingen empati?
    -Jaa vet du vad du får 10 kronor köp en liten pizza på coopforum för pengarna!
    -MEN ÄR DU STÖRD KÄRRINGJÄVEL? KAN DU BARA DÖÖ
    VARFÖR SKA DU BEHANDLA MIG SÅ ORÄTTVIST? GRETA ÄR 18 HON ÄR VÄL FULLVUXEN ELLER ÄR HON FORTFARANDE ETT BARN I DINA ÖGON?
    -Ja då får greta stanna hemma och svälta ihjäl så blir det rättvist!

    Då går jag till greta säger till henne att hon inte får följa med
    jag har ingen skyldighet att ta hand om dom jävlarna överhuvudtaget.
    Ja då blir såklart hon vansinnig och börjar slå mig och skrika, jag klarar inte av det här.
    Jag tar dom 2 yngsta barnen och springer gråtande ut ur lägenheten.

    Nu har jag checkat in i ett hotell, vågar inte gå hem.
    Vad ska jag göra, Hjälp mig hur ska jag få barnen att inse att jag är den som har rätt!!! Gråter  
  • Zirkon

    Varför bor en 29 åring hemma? Det är väl bara att slänga ut de vuxna barnen. Har dom ingen inkomst får dom gå till soc..

  • BristpåIntelligens

    Jag funderar på att slänga ut alla eller bara lämna dom och flytta.
    Lämna helvetet och leva livet i thailand, skita i ungarna dom 
    får skylla sig själv som vägrar respektera mig och lyda.
    Ingen vill inse att det är JAG som ALLTID har RÄTT.
    Jag hatar barn speciellt mina satans ungar!

    Den yngsta är adopterad. 

  • ungmamma32

    höre du!! om ja var du skulla jag slänga ut barnen me huvet före dem är vuxna och du ska inte behöva ta hand om dem!!!

  • Queenie70
    BristpåIntelligens skrev 2014-02-23 22:08:28 följande:
    Jag funderar på att slänga ut alla eller bara lämna dom och flytta.

    Lämna helvetet och leva livet i thailand, skita i ungarna dom 

    får skylla sig själv som vägrar respektera mig och lyda.

    Ingen vill inse att det är JAG som ALLTID har RÄTT.

    Jag hatar barn speciellt mina satans ungar!

    Den yngsta är adopterad. 



    Inte dåligt att bli godkänd som adoptivförälder vid 53 års ålder
  • pollydolly

    Finns det ingen pappa med i bilden som kan hjälpa till? 29 åringen borde ju ha flyttat ut för längesen!? Känns ju inte så vanligt att man bor kvar så länge.. Och väldigt tråkigt att du skriver att du hatar dina barn. :(

  • mammalovis

    Det låter som att du behöver påvisa för din son att din försörjningsplikt för honom upphörde när han gick ur gymnasiet eller senast när han blev 21 år.

    Vad gäller dottern som hoppat av är det väl kanske inte lika självklart då man kan behöva försörja dem till 21 år vill jag minnas eller när de gått ut gymnasiet.

    Så med andra ord är din son otroligt lat och bortskämd blir min uppfattning av din korta trådstart. Han borde ju rimligen betala för sitt uppehälle hemma, om mat ingår i den dealen så har han rätt att det finns mat hemma, men inte att äta på restaurang.

    Visa dem vilka regler som står på försäkringskassans hemsida om hemmavarande barn!

  • ungmamma32
    pollydolly skrev 2014-02-23 22:14:29 följande:
    Finns det ingen pappa med i bilden som kan hjälpa till? 29 åringen borde ju ha flyttat ut för längesen!? Känns ju inte så vanligt att man bor kvar så länge.. Och väldigt tråkigt att du skriver att du hatar dina barn. :(
    det är väl förståeligt när dem håller på sådär!!!
  • Litet My
    Queenie70 skrev 2014-02-23 22:10:19 följande:


    Inte dåligt att bli godkänd som adoptivförälder vid 53 års ålder
Svar på tråden Egoistiska barn!