• JSA94

Kan jag inte bli gravid?

Hej alla kvinnor och ja klart män också!
    Som ni säkert förstår redan så handlar mitt inlägg om att jag inte blir gravid....

Jag och min sambo har varit tillsammans i 4 år, under 3 av dessa år har jag ätit preventivmedel. Men så slutade jag med det för ett år sen pga olika anledningar. Och självklart för att vi känner att de är dags för en liten.
    Vi använder inte kondom och har sex rätt regelbundet. Jag har under de senaste haft konstg mens som uteblir och flytningar som inte alls är som förut. (Mycket riktigare och tunnare) vi har tagit (utan att överdriva) ett 10tal gravtester utan något tecken på graviditet...
    Vad kan vara fel.. Kan de vara så att de kommer att 'hända' eller är det något fel på oss?
    Hur länge försökte ni innan, ni fick ert mästerverk?

• Svar på tråden Kan jag inte bli gravid?
  • Anonym (Lugn)

Ibland tar det ännu längre.

Jag och min man har försökt över 2 år.

Var sak tar sin tid!

• Flisan79

Om din mens beter sig konstigt tycker jag du ska gå till gyn och se om dina hormoner verkligen återställt sig sen du slutade med preventivmedel.

• La Lola

Det kan ta något år vad jag har förstått det innan kroppen är i balans efter p-piller.
    Och ett år att försöka bli gravid innan man lyckas är också normalt.

Här tog det tre år innan vi fick till Hedda.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Tigerliljaaa

Antar att det rör sim om p-piller eller minipiller. Har man tagit hormonella preparat i många år så tar det lite tid för kroppen att balansera tillbaka :)

• JSA94

Åh tack alla goa människor för era svar, och att ni tog er tid!

Jag kanske inte behöver oroa mig än då , iallafall! Skönt att veta. Vi kämpar på här, så gott de går. Så hoppas man att de en dag att de visar positivt på gravtester !

Bara skit de där med prev-medel. Kondom är de bästa!

• Anonym (äl test)

Har ni provat ägglossningstest?

Svar på tråden Kan jag inte bli gravid?