• Anonym (....)

Vunnit 25000 i 25 år, hjälp!

Okej, inget riktigt problem kanske men men.

Jag har vunnit 25000 i 25 år. Jag har inte sagt detta till så många. Min kille, föräldrar vet och någon vän, Jag jobbar också men känner att jag vill sluta jobba ett tag. Hur ska jag säga upp mig? Med vilken anledning? 

Jag har inte velat berätta detta för så många eftersom folk kommer fråga efter pengar då. Gjorde dom innan när jag knappt hade något. Men folk kommer väl misstänka något om jag slutar jobba och reser? Är bara så trött på folk som vill låna och tjatar. Dom kommer se mig som snål för jag jobbar ju inte för dessa pengar så vad hade ni gjort/sagt?

• Svar på tråden Vunnit 25000 i 25 år, hjälp!
  • sextiotalist

Om du vunnit 25 000 i månaden i 25 år så misstänker jag att det är via triss och då via skrapningarna i TV stämmer det? Då vet väl många om det
    Eller finns det andra lotterier där de har lilknanden vinster

• sextiotalist

Och nej, du ska inte sluta arbeta, men om möjligt, kunna arbeta deltid.

Att få ut 25 000 innebär att man har en lön kring 36-37 000 innan skatt och förutom detta så betalas det inte pengar till pension.

Men ta tjänsteledigt och res lite, fundera på om du vill plugga något (skönt att slippa ta studielån och även få läsa i den takten man vill utan resultatpress)

• Anonym (....)
    sextiotalist skrev 2014-02-24 08:42:31 följande:
    Om du vunnit 25 000 i månaden i 25 år så misstänker jag att det är via triss och då via skrapningarna i TV stämmer det? Då vet väl många om det
    Eller finns det andra lotterier där de har lilknanden vinster
    Man behöver inte skrapa i TV om man verkligen inte vill, vilket jag inte ville. 
    sextiotalist skrev 2014-02-24 08:45:12 följande:
    Och nej, du ska inte sluta arbeta, men om möjligt, kunna arbeta deltid.

Att få ut 25 000 innebär att man har en lön kring 36-37 000 innan skatt och förutom detta så betalas det inte pengar till pension.

Men ta tjänsteledigt och res lite, fundera på om du vill plugga något (skönt att slippa ta studielån och även få läsa i den takten man vill utan resultatpress)
    Jag har gått ner på deltid nu. Skulle vilja resa lite så funderar på att göra det och sedan komma tillbaka till jobbet om det fortfarande är möjligt. Kanske plugga något kul Glad
  • Anonym (Qwe)
    Anonym (....) skrev 2014-02-24 08:48:37 följande:
    Man behöver inte skrapa i TV om man verkligen inte vill, vilket jag inte ville. 
    sextiotalist skrev 2014-02-24 08:45:12 följande:Och nej, du ska inte sluta arbeta, men om möjligt, kunna arbeta deltid.

Jag har gått ner på deltid nu. Skulle vilja resa lite så funderar på att göra det och sedan komma tillbaka till jobbet om det fortfarande är möjligt. Kanske plugga något kul Glad
    Skrapning av månadslöner sker via tv, annars är vinstbeloppet 500 000 i ett engångsbelopp.

Källa: Triss,

svenskaspel.se/img/pdf/Triss-vinstplan-ordinarie_0903.pdf
  • sötare

Grattis ts. Vad härligt. Skulle oxå råda dig till att ta tjänsteledigt och resa eller plugga. Är man borta från arbetslivet utan någon synlig anledning en väldigt lång tid så kan det vara svårare att få jobb i framtiden. Säg bara att du vill prova på något annat som exempelvis ut att resa och att du känner att det är rätt tidpunkt i livet just nu. Och vad du än väljer att göra så toro jag att det kommer att bli riktigt bra för dig :)

• Anonym (K)
    Anonym (Qwe) skrev 2014-02-24 08:53:30 följande:
    Skrapning av månadslöner sker via tv, annars är vinstbeloppet 500 000 i ett engångsbelopp.

Källa: Triss,
    svenskaspel.se/img/pdf/Triss-vinstplan-ordina...
    En av anledningarna till att triss går så bra är just TV-dragningarna. När man få se någon skrapa fram de höga beloppen blir folks benägenhet att köpa lotter större. Man ser att chansen verkligen finns där. 

Men de kanske gör undantag, vad vet jag. 
  • Anonym (Inte troligt)

Kolla källorna bättre innan nästa trolltråd. Finns inte en chans att du skulle va ett undantag som inte behöver skrapa i tv. Har en bekant som inte ville vara med i tv men då skulle hon få en fast summa,hon skickade en bekant istället och delade med sig av vinsten som tack.

• Anonym (Qwe)
    Anonym (K) skrev 2014-02-24 09:24:10 följande:
    En av anledningarna till att triss går så bra är just TV-dragningarna. När man få se någon skrapa fram de höga beloppen blir folks benägenhet att köpa lotter större. Man ser att chansen verkligen finns där. 

Men de kanske gör undantag, vad vet jag. 

Nej, Inga undantag görs. Om inte hon vill skrapa har hon två alternativ.
    1: En vän skrapar för henne i tv
    2: Hon väljer ett engångsbelopp på 500 000 kr
  • katt33
    Anonym (Qwe) skrev 2014-02-24 11:07:41 följande:

Nej, Inga undantag görs. Om inte hon vill skrapa har hon två alternativ.
    1: En vän skrapar för henne i tv
    2: Hon väljer ett engångsbelopp på 500 000 kr
  • Anonym (Socbidragstagare)

Snacka om i-lands problem! Suck...

Grattis förresten! 

• pollydolly

Jag skulle nog tagit tjänstledigt. Eller fortsatt jobba.. Vi har köpt hus så vore ju guld att få både lön och 25000 i månaden och kunna renovera. Fasiken jag är avis på dig TS! ;) stort grattis!!!

Svar på tråden Vunnit 25000 i 25 år, hjälp!