• Katarina6701

Aktiviteter med tonåringar?

När barnen var mindre var det lätt att hitta på saker för hela familjen. När de var för stora för lekparken kunde man ta med dem till badhuset, minigolf eller bowling,
    Nu har jag två tonåringar som tycker det är pinsamt att ha med mamma till badhuset, tycker mingolf är tråkigt och bowlar hellre med kompisar.
    Jag skulle vilja umgås mer hela familjen men vad ska man hitta på. Vi går på restaurang ibland och går på bio hela familjen. Ha nån nåt tips på fler saker man kan göra när hela familjen är ledig?

• Svar på tråden Aktiviteter med tonåringar?
  • cammily

söker också tips. har två bonus killar som mest spelar tv och datorspel. vill hitta på något som familj.

Thindra och Mitabell mammas fina flickor!!
  • elyse

Bio, restaurang, fika, promenader, shopping... Det var vad jag brukade göra med min mamma när jag var tonåring. 

• No Logo

Tonåringar gör nog helst allt hellre med kompisar, men det behöver ju inte vara ett hinder : ) Vi bowlar, spelar boule inne/ute, spelar kubb. Ibland bjuder vi med kompisar + deras föräldrar. Spelar biljard, gått på utomhusbio, föreställningar som Burnt Out Punks, Walkong with Dinosaurs, Spanska Ridskolan. Go-Kart, Segway. Laserdome, men då drog vi ihop en stor grupp och spelade vuxna mot teens. Slalom, långfärdsskridskor. Göra egen sushi tillsammans. Spela Wii. Klätterkurs. Japanskt spa när de hade erbjudande om veckor för barn 12+ var välkomna. Paddla kanot. Höghöjdsbana. Westernridning. Paintball. Vandrat och tältat på fjället (visserligen yngste sonens önskemå och han är ej tonåring ännu). Fiskar, plockar svamp. Nu är det önskemål om att vi ska åka någonstans för att gå kurs i surfning : )

• Majsan70

Vi promenerade tillsammans varje helg. Men ju äldre barnen blev ju förre blev gångerna de följde med så att säga. Men väl upp i 17 års åldern var de med. I övrigt har vi gått på restaurang och bio och faktiskt bowlat hela familjen. 

Just nu har jag en tonåring och hon är 19 år. Hon är gärna med på det mesta och är ofta med i stallet med lillasyster och hennes ponny.

Svar på tråden Aktiviteter med tonåringar?