Skrek och skrämde mina egna barn...har sån ångest!
Hej!
Jag går och bär på mycket funderingar och oro.
Ibland känner jag att jag inte är närvarande med mina barn som är 8 och 6 år.
Jag älskar dom över allt annat, men känner mig oduglig som mamma.
Jag sköter allt perfekt hemma, en yta, en fasad. Men jag är rädd att jag inte räcker till känslomässigt.
Hade själv en uppväxt med en aggresiv far och en ängslig och orolig mor, så jag har själv utvecklat en sorts överlevnadsinstinkt. Den innebär att jag måste ha full kontroll på det jag kan...och helst även det jag inte kan ha kontroll över.
Jag kan ibland ha dåligt med tålamod och kort stubin.
I helgen kände jag att jag gick över gränsen med mina stackars barn.
Min son satt och tjatade på mig att han ville ha våran IPad, medan jag äntligen fick ha den några minuter.
Till slut sa jag åt honom att jag tänker radera alla hans spel om det ska vara sånt bråk.
Han blev riktigt ledsen och bröt ihop, och sprang in på sitt rum och grät.
Detta gråtande fick mig till slut att få ett utbrott.
Jag gick slog i väggen, gick in på hans rum och skällde ut honom fullständigt, varpå han blir livrädd och känner sig hotad.
Till slut säger han: -Mamma snälla sluta skälla på mig! Och han gråter hjärtskärande.
Syskonet står nu bakom mig och gråter också hejdlöst då jag även skrämde honom.
Båda barnen är vettskrämda av mitt utbrott och jag känner först inget.....sen kommer känslan och ångesten ikapp mig och jag lugnar mig.
När jag sen får honom att gå in på toa och snyta sig så ber jag om ursäkt, säger förlåt att jag skrikit och att det inte är hans fel, jag får även trösta andra syskonet.
Till slut somnar vi som vänner.
Detta har hänt en gång, men jag är livrädd att jag sätter spår i dom och att jag återupprepar samma gamla mönster i min uppväxt.
Jag har såklart lovat och svurit att aldrig göra om det. Men ångesten är så himla svår.
Jag ville knappt lämna mina barn på skola/dagis i morse med rädsla av att om något händer dom så kommer jag inte kunna leva, då är det mitt straff...
Är det fler som upplevt detta eller är jag ensam?