• Thotis90

Vad passar min näsa bäst?

Jag har så länge jag kan minnas haft problem med val av frisyr p.g.a. att jag har en väldigt stor näsa (lång och stor nästipp). Jag vill att den skall se mindre ut och en frisyr med volym brukar hjälpa, men jag vet inte riktigt vad jag skall ha för frisyr i sig (kort, medel, lång osv). Hjälp mig! 

(gammal bild)

Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Svar på tråden Vad passar min näsa bäst?
  • Ful Anka

Du ska ha medel. Lagom är bäst. ÄR du förresten inte lik henne??

• Thotis90
    Ful Anka skrev 2014-02-24 11:40:20 följande:
    Du ska ha medel. Lagom är bäst. ÄR du förresten inte lik henne??
    Jag kan tyvärr inte se bilden.
  • Ful Anka

Skitsnygg. Klipp av en bit då, ser lite ovårdat ut nu.

• Thotis90
    Ful Anka skrev 2014-02-24 11:52:38 följande:
    Skitsnygg. Klipp av en bit då, ser lite ovårdat ut nu.
    Jag har rakt hår annars (hade försökt locka det på bilden)... 

• Molgan 008

En lugg som går "utåt" brukar hjälpa, antingen uppsatt eller en vanlig lugg med mycket volym.

• Thotis90
    Molgan 008 skrev 2014-02-24 12:00:07 följande:
    (Fast jag tycker att du har en jättefin näsa.)
    Du har inte sett den i profil ännu (det är i profil som jag ogillar den som mest)...
  • Ful Anka

Tycker att du är jättesnygg men, jag föredrar lite kortare på längden. Håret får gärna "röra" på sig och inte vara så statiskt "stilla" som det blir när det är jämnlångt från toppen och ner. Förstod du?

• Thotis90
    Ful Anka skrev 2014-02-24 12:05:45 följande:
    Tycker att du är jättesnygg men, jag föredrar lite kortare på längden. Håret får gärna "röra" på sig och inte vara så statiskt "stilla" som det blir när det är jämnlångt från toppen och ner. Förstod du?
    Jag förstår. Jag tycker att långt hår är fint (som jag har nu), men det blir så tråkigt i det långa loppet.
  • Ful Anka

Ja det blir tråkigt och jobbigt att sköta om. Snagg i bäst, då kan man duscha och hoppa direkt i säng. När jag var långhårig tog det 2 timmar för skiten att torka.
    Men, du är ju tjej och då gillar jag lite längre hår, gärna rött.

• Ana B1

Jag vet en tjej med stor/lång näsa som klippte en helt fantastisk frisyr som klädde henne underart bra och fick näsan att harmonisera med ansiktet på ett fint sätt.
    Hon klippte en page som gick ner till axlarna och lät håret längst vid ansiktet fram vara lite längre och fönade det med böjda toppar framåt. På så vis stack hårtopparna ut längre än näsan och det blev verkligen supersnyggt. Snygg frisyt i allmänhet också. Tidigare hade hon haft platt, ofta bakårstruket hår och då stack näsan liksom fram mycket mer. . Jag hoppas att du förstår hur jag menar.

• Thotis90
    Ana B1 skrev 2014-02-24 12:52:24 följande:
    Jag vet en tjej med stor/lång näsa som klippte en helt fantastisk frisyr som klädde henne underart bra och fick näsan att harmonisera med ansiktet på ett fint sätt.
    Hon klippte en page som gick ner till axlarna och lät håret längst vid ansiktet fram vara lite längre och fönade det med böjda toppar framåt. På så vis stack hårtopparna ut längre än näsan och det blev verkligen supersnyggt. Snygg frisyt i allmänhet också. Tidigare hade hon haft platt, ofta bakårstruket hår och då stack näsan liksom fram mycket mer. . Jag hoppas att du förstår hur jag menar.
    Jag har haft page/bob förut och trivdes bra i det eftersom man kan välja att ha den platt eller rufsig, beroende på om man orkar styla den eller ej. Just nu är jag inne på en page/bob som slutar kring nyckelbenen (jag brukar köra på säkra kort när det gäller håret, så att man inte klipper av sig allt och ångrar sig Tungan ute )
Svar på tråden Vad passar min näsa bäst?