• 3llie

Ensamma äldre

Hej!

Jag har skrivit trådar tidigare om mitt gymnasiearbete som ska handla om äldrevården. Jag har nu bestämt mig för att skriva om ensamheten som råder och vad man kan göra för att motverka den.

Min fråga är om ni tycker det är något som kan vara värt att lägga fokus på? Just nu handlar debatten mest om feldoseringar i medicineringen, kränkningar osv. Observera att jag absolut tycker att det är viktiga ämnen, men jag vill gärna att mitt projektarbete ska handla om just ensamheten.

Nu vänder jag mig till er som har/känner äldre som antingen har hemvård eller bor på ett äldreboende.
    - Känner de sig väldigt ensamma?
    - Skulle fler aktiviteter hjälpa? Vad för aktiviteter i så fall?

Jag kommer säkert återkomma med fler frågor, så håll gärna ett öga på tråden. Det skulle också gynna mitt gymnasiearbete om ni vill svara på frågorna med era riktiga namn (typ i en intervju). Vill ni göra det så kan ni skicka ett privatmeddelande till mig med er mejladress. Ni kan också skriva privat om ni av någon anledning vill vara anonym.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-24 14:31
    Jag ber inte bara om era egna åsikter utan det skulle vara uppskattat om ni frågade den äldre personen vad hen själv tycker!

Svar på tråden Ensamma äldre