• fluu

Vilken sängmodell är bäst?

Hej!

Snart ska vi försöka flytta vår tvååring ur vår säng och ska då köpa en "riktig" säng. Hon gillar inte spjälisen och börjar ju bli rätt stor.
    Jag vet inte alls vilken modell vi ska köpa. Det ska vara någon som har lite kanter, men hon måste kunna klättra ut själv utan att slå halvt ihjäl sig. Dock ska den stå vid vår fotända så hon ska helst inte kunna använda sin säng som klätterredskap för att komma upp i vår säng.

Tips någon?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-24 17:24
    Måste nog också vara högre kant hela vägen och inte bara vid huvudändan. Hon ligger inte direkt still :P
  • Svar på tråden Vilken sängmodell är bäst?
  • La Lola

Annars kanske ni kan plocka bort några spjälor så att hon kan krypa in o ur själv men ändå ligga säkert?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • fluu

Det är själva sängen hon inte gillar så vi kör på ny så kanske(hoppas:P) det blir spännande att sova i egen säng.

• 1978

Vi har madrass på golvet. Lite jobbigt när man städar, annars både säkert och praktiskt. Madrassen är fullstor så det är gott om plats när vi läser/sjunger vid läggdags.

Det har hänt att dottern rullat ut under natten men bara fortsatt att sova på golvet... pluttan.

• fluu

Hm, kanske kan testa madrass i början i alla fall.. Hon ska ju ändå sova i vårt rum.

Svar på tråden Vilken sängmodell är bäst?