Jag ville bara hjälpa honom och han blev tokig! Integritetsbrott?
Min sambo har inte kunnat använda sin dator på ett tag eftersom han/vi båda har glömt lösenordet till nätverket. Han beklagade sig så jag ville hjälpa honom att försöka klura ut lösenordet och tog då hans dator som stack upp ur hans portfölj även om han sagt att jag skulle låta bli då han struntade i det. Han blev tokig! Började skrika könsord och annat och tyckte att jag hade kränkts hans integritet. Han skrek och hade sig i ca 20 minuter och jag försökte lugna honom vilket inte fungerade. Till råga på allt har vi en hundvalp som blev ledsen men som han inte tog hänsyn till även om jag sa åt honom på skarpen att tänka på valpen och sänka rösten. Jag bad om ursäkt ett flertal gånger men han ville inte lyssna. Han har hela tiden anklagat mig för att "ha förstört hans dator" eftersom jag inte kommer ihåg lösen till nätverksanslutningen därför ville jag testa en del olika lösen. Har gett honom olika alternativ men de har inte fungerat så jag ville testa några andra.
Överreagerade han och/eller var felet mitt som ville hjälpa honom med anslutningen även om han sagt att han inte ville det?