• Stjärnebo

Har din bebis också mycket hår?

Hej! 

Min dotter är snart 8 månader. Folk har ända sedan hon föddes sagt " Oj vad mycket hår! ". Förlossningsläkaren va den första som sa det direkt när hon plockade ut henne. Sedan har barnläkare, barnmorskor, familjemedlemmar, främlingar i kassakön m.m sagt samma. 
    Vissa som ser henne på bild tror hon är 2 år :P

Så nu undrar jag om det finns fler med bebisar som har mycket hår? :)

Här är hon en dag gammal.

Här är hon idag.

Kan tillägga att både mamma och pappa är helst svenska :)

• Svar på tråden Har din bebis också mycket hår?
  • viseversa

Ja min son hade massa hår. Var en tråd om detta för lite över två år sen och där var en kvinna som hade en dotter som hette Lo som hade hår ner till midjan när hon var 8 mån. har aldrig sett liknande. Tjockt mörkt håt på hela hubudet. Som nyfödd hade hon 2 dm långt hår redan då. Där låg min son och din dotter verkligen i lä.

• Ema86

min tjej är nu närmare 4 år. men hon föddes oxå som en "hårig" bebis :) nu är det långt ner på ryggen på henne

även om din har lite mer ändå :)

• viseversa

Mina tjejer har inte haft så mycket hår någon av dom. Dock har min 6 åring såå tjockt vackert hår idag att jag blir avis. Men som bebis var det tunnt och glest. haha

• Merima

Min dotter hade mycket hår när hon föddes och barnmorskan sa faktiskt något liknande som din,och nu är hon 1,5 snart, och har  ljust hår som växer,har ibland fått klippa luggen för att det blir så långt och irriterar ögonen.Men annars klipper jag inte ,vill att hon ska få långt hår;)

• JeanB

Jag har inga barn själv, men min syster (som är halvasiat) hade VÄLDIGT mycket hår när hon föddes, vid 3 års ålder hade hon svart och tjockt hår ner till rumpan (fick lov att hålla upp håret när hon gick på toa) och en tjock lugg. Helt otroligt vad hår hon hade!

• Stjärnebo
    viseversa skrev 2014-02-24 18:01:19 följande:
    Ja min son hade massa hår. Var en tråd om detta för lite över två år sen och där var en kvinna som hade en dotter som hette Lo som hade hår ner till midjan när hon var 8 mån. har aldrig sett liknande. Tjockt mörkt håt på hela hubudet. Som nyfödd hade hon 2 dm långt hår redan då. Där låg min son och din dotter verkligen i lä.

OJ! Va coolt! :D

Fint hår Odin har. Faktiskt liknande längd som dotterns om man ser bakifrån :)

Kul att det finns fler. Låter som att hon har så otroligt ovanligt mycket hår när folk ser så förvånade ut när dom ser henne :P Jag själv har aldrig riktigt tyckt att det sett så ovanligt ut.

• Stjärnebo
    Merima skrev 2014-02-24 18:19:35 följande:
    Min dotter hade mycket hår när hon föddes och barnmorskan sa faktiskt något liknande som din,och nu är hon 1,5 snart, och har  ljust hår som växer,har ibland fått klippa luggen för att det blir så långt och irriterar ögonen.Men annars klipper jag inte ,vill att hon ska få långt hår;)

Jag har klippt hennes lugg ett par gånger också. Den hade väl varit nere vid läpparna nu annars :P
    Vill också att hon får långt hår.

JeanB skrev 2014-02-24 18:24:16 följande:
    Jag har inga barn själv, men min syster (som är halvasiat) hade VÄLDIGT mycket hår när hon föddes, vid 3 års ålder hade hon svart och tjockt hår ner till rumpan (fick lov att hålla upp håret när hon gick på toa) och en tjock lugg. Helt otroligt vad hår hon hade!

Oj det va långt! Kan tänka mig att det va vackert. Tycker svart hår är väldigt fint :)

• JeanB
    Stjärnebo skrev 2014-02-24 18:29:53 följande:

Oj det va långt! Kan tänka mig att det va vackert. Tycker svart hår är väldigt fint :)

Ja det var väldigt fint. I gamla videos ser man henne slänga med håret i stranden väldigt mycket, så jag tror att det var lite jobbigt med så långt hår. Hon blev dessutom "retad" för det i skolan också, pojkarna brukade dra henne i håret lite lekfullt men hon tyckte inte det var så kul. Se till att klippa din dotters hår så det inte blir just så långt. 
  • Hank Moody

1 vecka

ca 5 manader

ca 10manader

Idag snart 2 ar

Han har en heeel del och tjockt /lockigt sa det har redan blivit ett par vandor till frisoren da det dessutom vaxer som ogras. Forsta besoket blev efter 1ars dagen, hade vi inte klippt honom hade det antagligen varit nere pa rumpan vid det har laget. 

Instagram - BAZMAXIMUS
  • Lindsey Egot the only one

Mina fyra första föddes med kalufs men tappade den efter en månad. Min femte hade också kalufs men hade kvar den. Tyvärr hade han skepparkrans mer så min man rakade av allt men när han var nio månader och vi tåg bebisfoto på ateljé hade han lugg och riktig frisyr. De andra barnen hade bara fjun när man jämför och jag får klippa femman varannan månad sedan han var ett halvår annars så hade han fått långt hår.

• zZzZz

Yes, våran son föddes med mycket hår...

här var han inte ens 10 dagar gammal :)
  • Mademoiselle

Min första dotter var väldigt lik ditt barn TS när hon var nyfödd. Idag är hon 2,5 år och har hår långt ner på ryggen trots att hon har blivit klippt flera gånger.

• Suz

Mitt barn har mycket hår också sedan första dan :)

• underbaraSt

Jag föddes med kanske 5 cm långt, tjockt kolsvart hår. Vid tre års ålder hade jag jättelångt blont hår. Jag har ju sett bilder och kan inte förstå hur färgen kunde ändras så pass mycket.

• catwinter

Min dotter hade bara normalmycket hår, men på neoavdelningen låg det samtidigt en flicka som hade säkert 1 dm långt hår, och hon var ändå född minst en dryg månad för tidigt av storleken att döma. :D Jättesött.

• Ireth81

Min son föddes med rejäll kalufs. Fick också höra från allt o alla om hur mycket hår han hade/har. Det roliga är att varken jag eller maken hade mycket hår som bebisar.

Svar på tråden Har din bebis också mycket hår?