• Anonym (hgfxd)

Ont i arm i ett halvår!! Vad händer?

Jag slutade med min SSRI behandling med Citalopram och då fick jag (precis som när jag började) väldigt ont i vänster arm :o Alltså både axeln och övre sidan av underarmen gör ont, är stel o när det var som värst så kände jag mig svag i armen. Jag kunde lyfta men med väldigt mycket mjölksyra. Idag så är det bättre men har fortfarande smärtor o stelhet. I övrigt så har jag stickningar överallt ibland som sedan går över snabbt. Samma med domningar i fötterna. Det händer mest vid stress o ångest men ändå...

När detta hände första gången så gick jag till läkaren. Det gjordes en enkel neurologisk undersökning som var u.a. Jag tänker gå till läkaren igen - men är så rädd för MS! Vad säger ni? Vad tror ni kan vara felet?

Jag börjar nu få ont i andra armen - motorik, känsel o så är bra men jag har ont o är stel. Kan det vara nacken? Jag är alltid stressad o har ångestproblematik. 

Kan det vara MS?

• Svar på tråden Ont i arm i ett halvår!! Vad händer?
  • Anonym (Eva)

låter väldigt ångestrelaterat. Varför litar du inte på doktorn? Varför skulle han ljuga till dig? Låter inte som MS. Då klarar man inte oftast den neurologiska undersökningen. Och MS är ingen livsfarlig sjukdom längre. Andas ut. Slappna av. Det är därför du får ont.  Been there. Det var bara ångest och rädsla att vara sjuk. Hypokondri,

• Anonym (hgfxd)

Tack för svaret Eva! Jag vet inte hur jag ska tänka. Jag slutade med medicinen (tåler inga läkemedel ungefär) o jag blev såå sjuk. Fick då jätteont i ENA armen. Jag kunde lyfta min lilla valp men bara i några sekunder för sen blev det för mycket mjölksyra. Samma sak med stekpannan. 

Den undersökningen gjordes när jag BÖRJADE ta medicinen. Smärtan kom då o var inte alls så farlig som när jag slutade. När jag slutade så gick jag inte till läkaren för att jag visste att detta skulle hända, Dock så fick jag råd om HUR jag skulle sluta. Men jag tror det gick för snabbt o därför fiick jag en massa problem :S

• mteriksson

Jag tycker att du borde börja träna. En kvart varje dag. Hemma om du inte kan gå till ett gym. Men gör det varje dag. Köp lite hantlar och träna och bygg upp styrkan. Hjälper mot det onda och hjälper mot ångest.
    Det låter som det är ångest du har.  Jag tränar varje dag. Det håller alla stress symptom borta. Sjukt hur effektivt det är mot ångest. Man kan inte tro att det är sant! 

Svar på tråden Ont i arm i ett halvår!! Vad händer?