• Anonym (sorry!)

Lös i magen när ni har mens?

Skitdum och kanske äcklig fråga men ända sedan jag fick mens för många många år sedan så har jag märkt att när jag får mens så blir min mage kaos. Jag märker t o m när jag ska få mens för dagen innan eller några timmar innan så börjar det. Jag blir lös i magen, inte riktig vattnig diarre, men ändå lös och jag kan gå på toa flera gånger om dagen. Är det bara jag som är så eller finns det fler som mig? 

• Svar på tråden Lös i magen när ni har mens?
  • Anonym (?)

Har du någon slags bajsfetish? Förstår inte riktigt syftet med tråden...Fråga doktorn?

• Anonym (vanligt)

Du är absolut inte ensam, det är jättevanligt att avföringen blir lösare under mens. Själv tycker jag det är skönt eftersom jag har tendens till hård mage annars men när jag har mens så är det lättare att gå på toaletten

• Anonym (oh ja)

Jajjamen. Blir både lös i magen (koblaja-style) och helt sjukt uppblåst och pruttig.
    Min syrra är likadan säger hon

• Anonym (P)

Jo, jag blir också lös i magen när jag har mens, så du är inte ensam. Jag ser det inte som ett problem dock, då det ibland kan kännas som en välsignelse att bli ordentligt "tömd" om jag t ex varit lite förstoppad några dagar tidigare.

Jag tror att det är ett "normalt" fenomen såtillvida att det ju säkert sker en massa extra action där inne i kroppen just vid mensen, så det är väl inte omöjligt att tänka sig att det slår slint i systemet ett par dagar.

• Anonym (sorry!)
    Anonym (?) skrev 2014-02-25 11:20:52 följande:
    Har du någon slags bajsfetish? Förstår inte riktigt syftet med tråden...Fråga doktorn?
    Varför bryr du dig om att skriva om du inte kan svara på min fråga? Jag tänker inte ta en läkares tid, speciellt inte när han kan spendera den på att hjälpa någon annan med riktiga besvär, bara för att fråga detta. Det är inget som stör mig eller får mig att må dåligt men jag ville veta om det finns någon som mig eller om jag faktiskt bör oroa mig.

Fattar inte vad du gör på familjeliv.

Alla ni andra, tack för att ni svarade! Har alltid undrat men har skämts för att fråga runt :S
  • IsDimma

För min del är det snarare tvärtom. Är stången gång jag blir förstoppad så är det under första dagarna av mensen.

• Anonym (oh ja)
    Anonym (?) skrev 2014-02-25 11:20:52 följande:
    Välkommen till Familjeliv.
    Här sticker vi glatt upp huvudet i varandras underliv, och bidrar med den lekmannahjälp vi kan utifrån egen erfarenhet.

Passar det inte fina prinsessan så finns det gott om andra forum att hänga på
  • Anonym (vanligt)
    Anonym (oh ja) skrev 2014-02-25 11:47:20 följande:
    Välkommen till Familjeliv.
    Här sticker vi glatt upp huvudet i varandras underliv, och bidrar med den lekmannahjälp vi kan utifrån egen erfarenhet.

Passar det inte fina prinsessan så finns det gott om andra forum att hänga på
    Ha ha
  • Anonym (Hanna)

Det händer nog många under mens. Min mage kan vara kaos dagen innan eller första dagen, men resterande dagarna brukar min mage faktiskt fungera bättre än vad den gör resten av månaden. Jätteknäppt. Men eftersom att jag vet om att det brukar bli så just de dagarna (när magen "inte fungerar") brukar jag se till att ha magmedicin till hands, som hjälper mot detta. Tar de inte i förebyggande, men om den blir för jobbig och hindrar vardagslivet är det en lösning.

• Anonym (sorry!)

Tack för alla svar! Precis som många andra så tycker jag att det känns skönt att få tömma magen ordentligt och har inga riktiga besvär utöver att jag kan bli lite gasig men det kan jag ta. Men jag satt och tänkte på det nu när jag hade mens sist att... tänk så är det något som inte står rätt till men jag inte kollar upp det för jag tycker det känns skönt? Så tack för att ni svarade, nu kan jag ta det lugnt igen!

• Anonym (P)
    Anonym (sorry!) skrev 2014-02-25 12:17:06 följande:
    Tack för alla svar! Precis som många andra så tycker jag att det känns skönt att få tömma magen ordentligt och har inga riktiga besvär utöver att jag kan bli lite gasig men det kan jag ta. Men jag satt och tänkte på det nu när jag hade mens sist att... tänk så är det något som inte står rätt till men jag inte kollar upp det för jag tycker det känns skönt? Så tack för att ni svarade, nu kan jag ta det lugnt igen!
    Vad bra. :) Bortsett från det första svaret du fick så blev ju det här Familjeliv när det funkar som bäst!
  • Anonym (.)

Samma här, men jag förstår inte riktigt vad ni menar med "skönt att få tömma magen ordentligt"? Gör ni inte det annars? Jag tycker det är jobbigt att vara lös, bara.

Svar på tråden Lös i magen när ni har mens?