• FMEmbla

Ingen LH-stegring på tre månader?

Jag har inte hittat någon LH-stegring på tre månader!?

Jag kollade idag på dag 14 och har testat ända sen i lördags på dag nio.
    Jag FATTAR inte varför jag inte får nåt utslag. Nu är det tredje månaden på raken som jag inte fått nån stegring. Är det någon som haft samma problem?

Tidigare har jag varit som en klocka och har t o m känt när jag haft ägglossning... men nu, efter missfallet och skrapningen i oktober funkar det tydligen inte.
    Jag hade dessutom druvbörd/mola, är det någon som vet om det kan ha betydelse för att ägglossningen inte kommer igång?

I övrigt är jag som en klocka som sagt, med mensen. Kort cykel på ca 25 dagar mellan varje mens.

*suck* jag vet inte vad jag ska göra?

• Svar på tråden Ingen LH-stegring på tre månader?
  • FMEmbla

Jo jag vet. Jag ska träffa läkare nästa vecka, men jag trodde kanske någon annan hade haft samma problem.
    Jag menar, utebliven ÄL är väl knappast något jag är Ensam om?

• kattsan

hur länge testar du då? jag hade ÄL på dag 21 i en 29 dagars cykel...eller vet du att du brukar ha ÄL inom 10-14 dagar. Säger som telistant, ring kk om du känner dig osäker...lycka till!

• FMEmbla

Jag har testat från dag nio och framåt till ungefär dag 14.
    Förra sommaren blev jag gravid och fick LH-stegring på dag 14 de gånger jag testade, men nu verkar det har kommit ur led.

• Mam Sam

Jag har äl stegring varje månad på dag 18!

• mala78

jag har haft stegring på allt från dag 13-20, så du kanske också har senare.

• Svamp Bob Fyrkant

Jag har vissa månader stegring på dag 16 eller 18...

• Lillen06

Hej! Jag har stegring på dag 11 denna gång, första gången jag testade med ÄL test.. hoppas nu på en liten bebbe.. slutade med p- piller i maj..04..

• FMEmbla

Men om jag har så kort cykel, ca 25 dagar, så borde jag ju inte kunna ha stegring på senare än 15...

• ebben

Testa vidare! Du har eventuellt sen Äl,som nån sagt!

• ebben

Haha,här får man ju tjata ! Ja,testa vidare! Du kanske bara har lurat dig själv.......
    Annars ska du så klart söka hjälp!

• ior06

Hej! (Ny är på FL!)
    Jag känner igen mig helt! Jag har också testat i snart tre månader från dag 10,11 och 12. Fick tipset att man ska testa tidigare vilket också verkar stämma. Jag var hos min gynekolog som sa att jag redan haft ägglossning denna månad. Snopet! Jag som trodde att jag började testa tidigt. Hum!Troligen missade vi den denna gång också.....snyft! Till nästa månad ska jag försöka locka med mig maken flera gånger från mensens slut tills beräknad ÄL. Det var hennes tips!

Dock känns det lite konstigt att inte få utslag på stickorna. Hon kunde ju inte säga om ÄL skett precis nu eller mykt tidigare. Men självklart går man och funderar ändå på om man kanske inte har ÄL. Lägg gärna in ett inlägg efter ditt besök.....!

Lycka till alla härliga bebislängtande tjejer!!! /Ior

• FMEmbla

ior06, välkommen till forumet.

Vad skönt att höra att jag inte är ensam om att inte "hitta rätt".
    Jag läste mkt om den s k Billingsmetoden(www.familjeplanering.com), där de rekommenderar att hålla koll på sekretet varje månad för att utläsa när man har ägglossning.
    Jag har haft rätt bra koll på detta men tydligen har jag inte gjort rätt.. Jag får börja föra lite protokoll eller nåt.

Jag återkommer när jag varit hos min läkare..

Svar på tråden Ingen LH-stegring på tre månader?