• Minnah97

Hur ska jag göra för att bli blond?

Hej hej! Jag är en tjej som är brun hårig men vill bli blond. Har alltid velat bli blond men har alltid fått andra idéer på andra hårfärger.. Men nu vill jag verkligen bli blond å tänker inte färga till något annat!! Men problemet är att jag vet inte vad jag ska göra för att få det blont. Som sagt, jag är brun nu men min normala hårfärg är typ råttfärgat å lite blont. Jag har hört att man kan göra en avfärgning eller vad det heter.. Men jag har också hört att det efteråt inte blir så himla snyggt.. Och jag vet många som klipper håret jätte kort för att kunna färga det blont.. Och det vill jag INTE göra Jag skulle gärna vilja ha tips på hur jag kan göra med mitt hår för att det ska bli blont. Och säg inte att jag ska gå till frisören och betala flera hundra för att färga mitt hår, jag vill helst göra det hemma. ;) Tack å hej :)

• Svar på tråden Hur ska jag göra för att bli blond?
  • Isbit

Jag säger det ändå: gå till frissan. Det lär inte bli snyggt annars

• katt33

Det bästa är ändå att gå till Frisören
    För i längden blir det billigare än att hålla på hemma och försöka få håret färgat blont.
    Många Frisersalonger erbjuder elevpriser vissa dagar i veckan

• Queenie70

Om du ska göra det hemma för första gången så måste du köra en rejäl blekning/avfärgning. Räkna med att flera paket går åt. Det kommer att bli gult och fult. Sen får du köra rejäla inpackningar i några dagar, och låta håret vila, klippa bort det som blivit frissigast i processen. Sen kör du på med ett par paket av moods "pärlblond" som tar bort de gula tonerna.

• Fia 28

Eftersom du tänker bleka hår som redan är färgat så kan det bli lite vad som helst. Vill du experimentera så är det fritt fram att testa bleka, eller göra slingor, men vill du va säker på det blir bra så gå till en frisör.

• Whitetrash86
    Queenie70 skrev 2014-02-25 12:47:11 följande:

Om du ska göra det hemma för första gången så måste du köra en rejäl blekning/avfärgning. Räkna med att flera paket går åt. Det kommer att bli gult och fult. Sen får du köra rejäla inpackningar i några dagar, och låta håret vila, klippa bort det som blivit frissigast i processen. Sen kör du på med ett par paket av moods "pärlblond" som tar bort de gula tonerna.

Hemma: 10 paket a´ 65-70kr = 700kr och bra resultat kan inte garanteras. Och risken finns att man får gå till frissan och klippa av halva håret.

Frissan: 1000kr och få ett bra resultat som inte förstör hela håret.

Finns av så att man kan bli gratis hårmodell, man färgas då av frisörer som utbildar sig vidare.
  • Minnah97

Okey. Tack så mycket för all tips.

Får nog göra som de flesta säger: gå till frisören. Det blir nog bättre att göra det där :)

• LillGris

Att bli blond hemma funkar. Men det tar tid och framförallt sliter det idiotmycket på håret.

Svar på tråden Hur ska jag göra för att bli blond?