• justlikeuus

Vart i Spanien ska jag åka i Mars?

Hej. Det funderas lite på en sista minuten här och jag vill höra era erfarenheter, det är redan bestämt att det blir i Spanien, så det jag undrar är vart i Spanien är det varmast nu? Resan blir runt 20 mars. Kanarieöarna har jag förstått är relativt varma (20-23 grader), men vart är det varmast och minst blåsigt? 

Tar gärna emot tips! :)

• Svar på tråden Vart i Spanien ska jag åka i Mars?
  • Deia01

Södra delarna på alla Kanarieöarna är varmast och soligast. Faktiskt ganska stor skillnad......

• justlikeuus
    Deia01 skrev 2014-02-25 18:58:31 följande:
    Södra delarna på alla Kanarieöarna är varmast och soligast. Faktiskt ganska stor skillnad......
    Okej, vilka är dom södra delarna? Funderar på Gran Canaria då jag hörde att de är varmast i Mars. Puerto Rico är varmast men har inget bra all inclusiveval som är ett måste. Något annat bra ställe på Gran Canaria som är tillräckligt varmt? Om du vet? :)
  • Deia01

Tillräckligt varmt är ju en definitionsfråga.....Kanarieöarna är inte som en sommardag runt medelhavet! Räkna inte med mer än som en varm sommardag i Sverige.

Jag har varit i Puerto de Mogan på södra GC och det var "lagom" varmt i december. Vår bästa resa till Kanarieöarna.
    Sedan har jag varit i Costa Blanca på södra Lanzarote i mars och det var mindre varmt
    Till sist har jag varit på Fuerteventura och det var soligt men blåsigt i december. Inget badväder......

Har förstått att södra Teneriffa har acceptabelt väder också. Men vill du ha VARMT d.v.s. 30-35 grader så måste du längre bort....

Om det absolut är Spanien du vill till så gillar jag ju Palma de Mallorca. Men inte som sol och badresa i mars! Mera som en storstadssemester.

• justlikeuus
    Deia01 skrev 2014-02-26 21:16:46 följande:
    Tillräckligt varmt är ju en definitionsfråga.....Kanarieöarna är inte som en sommardag runt medelhavet! Räkna inte med mer än som en varm sommardag i Sverige.

Jag har varit i Puerto de Mogan på södra GC och det var "lagom" varmt i december. Vår bästa resa till Kanarieöarna.
    Sedan har jag varit i Costa Blanca på södra Lanzarote i mars och det var mindre varmt
    Till sist har jag varit på Fuerteventura och det var soligt men blåsigt i december. Inget badväder......

Har förstått att södra Teneriffa har acceptabelt väder också. Men vill du ha VARMT d.v.s. 30-35 grader så måste du längre bort....

Om det absolut är Spanien du vill till så gillar jag ju Palma de Mallorca. Men inte som sol och badresa i mars! Mera som en storstadssemester.
    Okej, vi har bokat en resa till Gran Canaria, Playa del Ingles, hoppas på att det blir bra väder. En varm sommardag i Sverige räcker bra för mig. Enligt väderprognos osv kan det blir upp mot 23-25 grader som högst där i Mars och vi åker den 19 Mars.

Tack för hjälpen iallafall :)
  • Deia01

Det blir nog bra!
    Playa del Ingles ligger ju också på södra delen av GC

Svar på tråden Vart i Spanien ska jag åka i Mars?