• hic sunt leones

Fodrade regnställ - vad rekommenderar ni

Har nu tröttnat på barn som kommer in blöta trots regnkläder och det jag upplever som störst problem är att fodret suger upp vatten vid foten. Har försökt söka lite och det verkar som att jag ska kolla efter kläder med vattenpelare minst 10000 till och börja med, men kommer inte fodret att suga upp lik förbannat?
    Vad rekommenderar ni för märken/modeller som håller torrt?

• Svar på tråden Fodrade regnställ - vad rekommenderar ni
  • LMH84

Vi har kört med didrikson boardman nästan hela vintern, förutom termokläder när det har varit kallare. Trots att det har använts till minst 2 barn innan har det hållt måttet hela säsongen! Såg att det bara var 8000 i vattenpelare, men det har som sagt fungerat felfritt!

• Bling1975

Didriksson fungerar bra här också. Men det är klart, ligger man i vattenpölar så det rinner in så hjälper det ju inte. Är dina barn extrema plaskare så finns det byxor och stövlar som sitter ihop. Typ vadarbyxor som fiskare använder.

• hic sunt leones

Tack för svar. Nu blev det nya problemet att Boardman var slutsålt överallt i de färger och storlekar jag behövde :P Trodde jag var ute i tid inför våren jag.

• honeydew

Japp Didriksons Boardman. Har barn på ett ur-o-skurdagis och ALLA barnen har ett varsitt set

• Jill 79

Visst är didriksson boardman överlägset. Men till våren tvekar jag. Det är mer ett sen höst/ vinterset tycker jag. Det är i mina ögon aldeles för varmt när temperaturen går upp över tio grader. Har dock inget bra tips på lite tunnare fodrade.

• En blå giraff

Tycker också Didriksons är superbra. Har provat billigare variant men då gick det hål vid knäna nästan omedelbart vilket gör byxorna värdelösa. Om det är väldigt blött ute så är det klart att det sugs upp vatten vid insidan av byxbenen men det tror jag är svårt att komma ifrån. 

Jag har både fodrade och ofodrade regnställ till barnen. Det blir ju alldeles för varmt med fodrat när det blir mer än 5-10 plus så då blir det ofodrade istället.

Svar på tråden Fodrade regnställ - vad rekommenderar ni