• 3llie

Skänka böcker

Hejsan!

Vi gör just nu en rejäl utrensning på vinden och inser att vi har på tok för många böcker för att behålla. Det kan väl handla om ca ett hundratal böcker som vi vill bli av med men det är ju synd att slänga dem så jag tänkte höra om ni vet någonstans där man kan skänka dem?

Vi bor i Helsingborg så där omkring vill vi lämna det. Erikshjälpen tar visserligen emot böcker men de slänger också stora mängder och vår tanke är att böckerna ska få nytt liv.

Någon som vet?

• Svar på tråden Skänka böcker
  • 3llie

Jag tror tyvärr inte att myrorna finns i Helsingborg

• 3llie
    MOOM82 skrev 2014-02-25 19:03:00 följande:
    Vi brukar ge bort till stadsmissionen..
    Har de någon hemsida eller något? Och finns de i Helsingborg? :)
  • Aniiee

Bor du i villa? Känner du någon som bor i hyres/bostadsrättshöghus? Här där jag bor är det superpoppulärt att ställa ut böcker i porten (innomhus, då) så folk får botanisera. Vår hyresvärd har avgränsat en plats där de får stå i två dygn, sär de inte står i vägen. Efter två dygn ska man dock ta bort de.

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • anyXX

Beror helt på vad det är för böcker, men om det är fina barnböcker kanske ett skolbibliotek vill ha dem. Alt en förskola om det är bilderböcker. Jag jobbar på bibliotek och får emellanåt förfrågan om vi vill ta emot böcker och det vill vi oftast inte då det dels tar tid att lägga in dem i systemet, dels har vi redan böckerna och vill inte ha dubbla ex när det gamla böcker. Behövs inte och tar för mkt plats. Är det vuxenböcker kanske någon serviceanläggning vill ha dem.

flicka 2008 & pojke 2010
  • MOOM82

Ja dem har hemsida och googlar man så verkar det finnas i Helsingborg. Bor i Sthlm själv.

Svar på tråden Skänka böcker