• Anonym (otrogen)

Hur får jag reda på om han är otrogen?

Jag misstänker att min pojkvän är otrogen och undrar hur jag ska göra för att avslöja honom? Han tar med mobilen när han går på toa t.ex. eller stänger fönstret när han surfar på nätet och jag kommer plötsligt och detta har han börjat med de senaste veckorna. Det går alltså inte att läsa hans sms, mail eller liknande och avslöja honom på det sättet.
    Kan jag sätta en GPS på hans bil? Har någon gjort något sådant i syfte att avslöja otrohet? Några andra ideer?

• Svar på tråden Hur får jag reda på om han är otrogen?
  • CLV

En idé kan ju vara att prata med han om det?

Är din misstänksamhet bara baserad på att han döljer alla kommunikationsmedel för dig eller har han ett ändrat beteende också?

• Anonym (otrogen)
    CLV skrev 2014-02-25 19:32:07 följande:
    En idé kan ju vara att prata med han om det?

Är din misstänksamhet bara baserad på att han döljer alla kommunikationsmedel för dig eller har han ett ändrat beteende också?
    Det går inte att prata eftersom han börjar direkt att skuldbelägga mig, kalla mig paranoid osv.

Ja, han har ändrat beteende också, är kallare mot mig samt kan även "försvinna" en hel kväll, inte svara i telefon och sen ljuger ihop någon historia.
  • Anonym (trust)

Bara att du känner att du måste ta reda på om han är otrogen, säger att något är allvarligt fel i relationen.
    Litar du inte på den du är tillsammans med, varför är du då tillsammans med honom?

• Anonym (svar)

Personligen skulle jag konfrontera min sambo/pojkvän/man ifall jag hade anledning att misstänka något. 

Att börja rota i hans telefon eller e-mail skulle bara göra mer skada än nytta. Speciellt om det visar sig att han INTE är otrogen så kommer ju han ändå förlora allt tillit till mig/dig eftersom jag rotat i ställen där jag inte har någon anledning att vara. Och sätta en GPS i hans bil? Hoppas du skämtar...

Konfrontera. Fråga. Klart.

• Anonym (jaha)

Jaha ännu en idag....

1. Fråga rent ut...se signaler på om han ljuger
    2. Hyr en detektiv.....dyrt
    3. Spåra telefonen eller GPS på bilen men det känns overkill
    4. Gå på din kvinnliga intuition och agera därefter
    5. Kolla FB, twitter och liknande sociala medier även dejtingsajter

• Flisan79

Vad många inte verkar förstå, är att om någon väl är otrogen, så ljuger de ju redan. Vad får någon då att tro, att hen skulle tala sanning plötsligt bara för att man tog upp saken. Hela poängen med otrohet är väl att det sker i smyg.
    Snarare gör man personen uppmärksam på att den lämnar spår och därav finns större risk att denne blir mer försiktig och raderar de bevis som ev finns.

TS: om magkänslan är stark. Följ den. Har du möjlighet att kolla hans mob när han sover, eller däckat på fyllan?
    Hittar du inget genom historiken i datorn? Tex att han är inne på sidor han inte borde?
    Har du möjlighet att följa efter honom om han drar iväg och se vart han eg tar vägen?

• CLV
    Anonym (otrogen) skrev 2014-02-25 19:37:17 följande:
    Det går inte att prata eftersom han börjar direkt att skuldbelägga mig, kalla mig paranoid osv.

Ja, han har ändrat beteende också, är kallare mot mig samt kan även "försvinna" en hel kväll, inte svara i telefon och sen ljuger ihop någon historia.
    Låter ju som han är oerhört defensiv på den fronten. Det kan ju betyda något..

Skulle jag varit dig så skulle jag fortfarande ha försökt tagit den konversationen.
    Ställ han mot väggen.

Har ni samma bekantskapskrets så kanske du kan höra nått därifrån?
  • Anonym (I spy)

Om min intuition säger att killen är otrogen så kommer jag se till att få reda på sanningen, kosta vad det kosta vill. Oftast har magkänslan rätt, men man vill ändå ha bevisen innan man gör ett livsavgörande beslut. Att konfrontera tror jag inte alls på, av samma skäl som Flisan uppger. Det enda som händer är att han förstår att du misstänker något och då blir han mer försiktig och döljer spåren bättre.

Har ni gemensam dator så kan du installera ett spionprogram på datorn. Finns att ladda ner på piratebay. Det finns olika varianter, men de flesta tar t.ex skärmdumpar med jämna mellanrum så du kan se vad han tittat på, alla tangenttryckningar sparas så du vet vad han skriver m.m. På det sättet kan du även få tillgång till lösenord, men det är olagligt att gå in på någons mail utan deras tillåtelse. Det är inte olagligt att installera spionprogram på sin egen eller på er gemensamma dator (men om det är hans privata så är det olagligt).

• Anonym (Sara)

Klart han döljer ngt när han tar med sig telefonen in på toaletten!! (((

Svar på tråden Hur får jag reda på om han är otrogen?