• Barnlängtande student

Extremt barnlängtande 21-åring

Hej, 

jag är en tjej på 21 (snart 22) år som har en sådan stark barnlängtan och har haft det i många år. Jag har ätit p-piller i ca 2,5 år och har varit skengravid flera gånger vilket hela tiden upprör mig. Jag längtar så mycket efter barn att jag känner efter ofta och mycket och vill testa mig fast att jag äter mina piller (därmed e chansen nästintill minimal). Nu har jag dock av misstag missat ett piller (det första på en helt ny karta) för första gången och hoppas mer än någonsin att jag nu ska bli gravid. Jag lever med min pojkvän som blir 24 i år och vi har båda pratat om att vi längtar efter barn, men jag har aldrig riktigt vågat ta upp hur jag egentligen känner, Vill inte lägga någon press på honom då han säger att han vill vänta. Jag förstår ju såklart att det är svårt att skaffa barn då man studerar och inte ännu har ett fast jobb, men samtidigt så vet jag inte hur jag ska tygla min längtan. Känner mig nästa onormal och skäms för att jag längtar så. Vet också att "skaffa barn" inte är någon dans på rosor med tanke på allt ansvar och alla kostnader, men jag ser liksom förbi det och ser det mer som något som ingår. 

Jag undrar hur stor chansen är att bli gravid om man missar tablett 1 på en ny karta (efter mensen då)? Missade tablett 1 och tog nästa tablett ca 17 h efter. Sedan spydde jag på natten efter att ha tagit tablett två (tog tabletten ca 23 och spydde lite innan 04 på morgonen). Jag hade sex med min kille senast tisdagen (dagen innan jag missade tabletten) och sedan hade vi kondom under helgen, men slarvade med några avbrutna samlag. 
    Jag har idag ägglossning och funderar på hur stor chansen kan vara. 
    Slutligen så vill jag fråga hur jag kan gå till väga för att reglera min barnlängtan. 

Tacksam för svar! 

Mvh, 

Isabella 

• Svar på tråden Extremt barnlängtande 21-åring
  • Aleksandra Barnmorska

Hej, risken finns för graviditet. Då du äter prionelle har du inte ägglossning, däremot kan du få en i och med att du missat tablett samt kräkts. Jag tycker att du ska prata med din sambo och berätta hur du känner. Lycka till

Svar på tråden Extremt barnlängtande 21-åring