• Dutchie

Weekend i stockholm, tips önskas.

Hej!

Min kära sambo fyller 30 år nu i mars, och hon vill gärna åka till stockholm. Vi är rätt ofta i Göterborg och Malmö, och har nästan aldrig varit i Stockholm så tänkte att det passade bra att göra nu.

(Egentligen så skulle vi åkt iväg på en riktigt pangresa till bahamas. Men efter husköp och i väntan på operation får det bli något närmare.)

Jag söker nu tips på allt som har med stockholm att göra. Hotell, spa, sevärdheter, hur man på bästa sätt spenderar 2-3 dagar till en rimlig peng!

Tack på förhand.

• Svar på tråden Weekend i stockholm, tips önskas.
  • Dutchie

Nja, Grand Hotel för 3200/natt är tyvärr att utesluta. Då kan vi lika gärna åka utomlands.

Någon som har några riktigt prisvärda alternativ?

• Näckrosen

Rica Talk hotel i Älvsjö kan jag rekommendera. Inte mitt i stan, men alla södergående pendeltåg stannar där, så det är lätt att ta sig dit. Fina rum och kanonfin frukost. Lite billigare alternativ än många mitt i stan.

Museer och shopping finns ju i alla smakriktningar man kan tänka sig. Teater, musikaler och konserter är också något man kan tänka sig.

• Bolaget

Allt beror ju på vilka intressen man har. Jag har "turistat" bekanta i Stockholm som har lagt från nästan inget alls i pengar till flera 1000-lappar om dagen. 
    Att bo på Rica Talk är inte så mycket billigare att det är värt att hamna ute i obygderna. Visst, det funkar med pendeltåg och visst det är snabbt in till stan men ska man turista i Stockholm en helg så vill man väl så ut så mycket som möjligt av den helgen.
    För en tredjedel av priset på Rica kan man bo på ex Mälardrottningen. Visst inte lika lyxigt som ex då Rica men mysigt att bo på båt mitt i stan med promenadavstånd till det mesta man vill. 

• Näckrosen

Rica hade Coop rabatt närbilder bodde där så blev inte priset så högt för oss.

• Paulina Reseguiden

Hej,

Jag kan varmt rekommendera Clarion Hotel Sign, mitt i Stockholm. Supergod frukostbuffé och fräscha rum.
    www.reseguiden.se/hotell/clarion-hotel-sign-stockholm/l748784

Om ni vill ha ett lite billigare alternativ kan jag tips om Hotel Birger Jarl www.birgerjarl.se/default-sv.html

Hoppas ni hittar något bra alternativ. Här kan du söka hotell för att hitta bästa pris:
    www.reseguiden.se/hotell

Bästa hälsningar Paulina

• Kattpappa08

Här är ett mindre hotell som ligger i anslutning till Danderyds sjukhus T-bana i Danderyd.
    Det är ett hotell som tar blandat besök; nyblivna föräldrar, golfare, turister mfl.
    Tuben till city tar max 15min.

http://www.sodexomeetings.se/morby/

• Bolaget

Ibland kan det löna sig att tänka lite utanför boxen också och inte bara tänker hotell. Vi var vid ett illfälle i Stockholm tillsammans med en bekant familj och då hyrde vi här

www.luxuryapartmentsstockholm.com/stockholm-apartments-luxury-apartment-stockholm.html

Det blev ju inte billigare än hotell men inte dyrare heller men betydligt lättare då de hade mindre barn som verkligen kunde få utlopp för sina spring i benen i denna lägenhet. 

• Duckan

Jag skulle inte åka till Stockholm och bo på hotell i förorten. Dels tillkommer ju pengarna för att sen sitta och åka t-bana och dels är det tidskrävande.

Clarion Sign vid Norra Bantorget har en spa-avdelning.
    Att bara promenare i stan, Strandvägen ut till Djurgården är mysigt.
    Finns många restauranger att äta på, frågan är väl mer vad ni gillar att äta. Vill ni se folk är Sturehof alltid ett säkert kort.

• Kattpappa08

Duckan har rätt i att SL korten är ganska dyra och om ni bokar i närheten av city så kan ni promenera till det mesta. Om ni går från ex Hötorget till Gamla stan, vidare därifrån mot Slussen och Götgatsbacken så finns det många butiker att titta in i.

• inze

Bästa tipset för billigt och bra hotellboende är oftast Coophotellpremie.com  Då kan man få 2 nätter i innerstan för 1700 kr.

Ibland kan man även hitta skapliga priser via t ex Booking.com, men oftast är det bättre priser via Coophotellpremie. Så har man ett Coop-kort bör man absolut kolla där först.

• Rocket Mania

Bo på hotell Clarion vid Skanstull eller ännu hellre Rival vid Mariatorget

Gå på bio och restaurang, det finns massor av bra restauranger att välja på men det är enklare att råda om man vet vad ni gillar för typ av kök

Fotografiska är himla trevligt, de har brunch också :)

Svar på tråden Weekend i stockholm, tips önskas.