• JagBehöverHjälp

Varför är jag så feg, när det gäller att prata med tjejer

Vill börja med att be om ursäkt om jag gjort lite fel, i fel kategori. Då sa, jag är en kille på 15 år(98) och är vältränat för min ålder dock inte så snygg. Jag är snäll och glad kille ( va ja hör ). Jag tror inte jag är så attraktiv. Aja kortfattat om mig. Mitt problem är att jag inte vågar prata med andra tjejer som jag är intresserad i. ( vågar inte ta första steget )Te.x igår så såg jag en snygg tjej gymet och vart än jag gick, vilken maskin som helst så satte hon sig bredvid mig. Jag visste inte att hon följde efter mig, tills jag byte maskin så kom hon och körde maskin bredvid mig, sen så ville jag "testa" henne så jag gick till toan och såg att hon också kom, då märkte jag. Jag såg hur vacker hon var och sånt och jag ville prata med henne men jag vågade inte, eller snarare jag visste inte vad jag skulle säga. Det är inte första gången det händer mig. När det gäller mina vanliga tjej kompisar ( som jag är inte intresserad av ) så kan jag säga vad som helst och är inte ett dugg fel. Vad ska man säga som först? vad ska man göra om det blir pinsamt tystnat? Varför vågar jag inte ta första steget? Varför är jag feg? Tack för snabba svar!!!

• Svar på tråden Varför är jag så feg, när det gäller att prata med tjejer
  • Robert 832

Du är rädd att bli avvisad för att ett avvisande känns som en bekräftelse på att du inte duger. Jag ser tecken i din beskrivning av dig själv på... kanske inte ett dåligt självförtroende men heller inget bra självförtroende heller.

Du är femton och då är man extra känslig med massor av hormoner i kroppen. Det gör att ett avvisande tar ännu hårdare men jag vet inte varför du har en så dålig bild av dig själv. Låter ju som om tjejen på gymmet följde efter för att hon var intresserad. 

Mitt tips: Spänn av, du behöver inte vara eller säga nått så intressant att hon blir knäsvag det första du gör. Intressera dig för henne och ställ frågor. Vad tränar hon? Varför tränar hon och hur ofta? Ställ lite frågor som knyter till aktiviteten ni har för er och inled med det tills du känner att det är läge att presentera dig.

• JagBehöverHjälp

Jag är dålig självförtroende, då de gäller tjejer. Min bild över mig själv är det jag få höra i skolan och utanför av vänner. Ja vet vad jag kan säga under gymet men när vi kommer ut, vad ska ja prata om, hur ska det gå. !? Tack för snabb svar, hjälper mycket.

• Robert 832
    JagBehöverHjälp skrev 2014-02-26 03:57:05 följande:
    Jag är dålig självförtroende, då de gäller tjejer. Min bild över mig själv är det jag få höra i skolan och utanför av vänner. Ja vet vad jag kan säga under gymet men när vi kommer ut, vad ska ja prata om, hur ska det gå. !? Tack för snabb svar, hjälper mycket.
    Jobba på självförtroendet och tro inte på vad andra säger. De vill ofta känna sig bättre än andra och ett sätt att känna sig bättre är att få andra känna sig sämre. Om dina vänner säger sådant är de antagligen inga bra vänner.

Jag kan bara hjälpa dig med hur du ska ta kontakt. Vad du ska prata om sen efter det beror på vem det är du går ut med och hennes intressen. Var inte rädd för tystnad, den är bara pinsam om det förväntas att ni pratar men att prata om random saker bara för att det ska pratas om nått är många gånger värre.
  • JagBehöverHjälp

Hur ska jag börja prata med en tjej? Vad är det första? Hej, jag tycker du är söt å och jag ville bara säga det. Hej snygging. Hej vad gör en snygg tjej som sig här. Jag har ingen amning om vad jag ska säga som först, tror det är där mitt problem finns :$

• Robert 832
    JagBehöverHjälp skrev 2014-02-26 04:17:19 följande:
    Hur ska jag börja prata med en tjej? Vad är det första? Hej, jag tycker du är söt å och jag ville bara säga det. Hej snygging. Hej vad gör en snygg tjej som sig här. Jag har ingen amning om vad jag ska säga som först, tror det är där mitt problem finns :$
    Okej... försök att hålla dig ifrån att kommentera det yttre det första du gör. Det säger en del om dig och dina avsikter eller snarare, det ger intrycket av att du bara är intresserad av nått kortvarigt och att du är intresserad bara för att hon är snygg.
    I regel bör du sträva efter att bara ha en anledning att vara i närheten och bygga upp en spänning under tiden. Kommentera det hon håller på med. Om hon t.ex har en ipod så fråga vad hon lyssnar på, hävda att du hörde lite grann och antingen kände igen låten men kan inte riktigt placera den eller att du gillar det du hör och undrar vad gruppen heter. När kontakten är gjord så presentera dig; "Jag heter jagbehöverhjälp förresten, *sträck fram en hand* hmm, jag går hit tre ggr i veckan men det är första gången jag ser dig, går du hit ofta?" Bygg på därifrån eller gör nått liknande.
Svar på tråden Varför är jag så feg, när det gäller att prata med tjejer