• Anonym (uoaapo)

Hur orkar framgångsrika entreprenörer jobba så mycket?!

Jag lever ihop med en framgångsrik entreprenör, som äger och driver många företag.
    Som alltid har energi, enorm disicplin ,driv, ser möjligheter i alla problem,
    orkar jobba 80-100 timmar/veckan och ändå orka annat
    familj, hem, släkt, det sociala.

själv hade jag aldrig orkat allt det, men jag är mycket mer annorlunda, känslig, eftertänksam, orolig osv

ibland tänker jag att sånna som min partner nog aldrig kan bli utbrända, finns det personer som (typ) aldrig kan bli utbrända oavsett?

medans andra som är mer som jag hade blivit utbrända av en femtedel?

vad tror ni?

• Svar på tråden Hur orkar framgångsrika entreprenörer jobba så mycket?!
  • pappapappa12

Så länge det går hyfsat och man känner att man har kontroll och makt att lösa de problem som uppstår så kan man sannolikt jobba hur mycket som helst utan att riskera att bli utbränd.

Det är när ens förmåga/befogenheter/resurser inte räcker till för att lösa de uppgifter man har/är ålagd som man riskerar att bli utbränd.

Man brukar inom psykologin prata om en matris med 2x2 rutor där ena axeln är "krav" och andra axeln är "resurser". I rutan med höga krav och mycket resurser befinner sig den aktive entreprenören.

I rutan med höga krav och lite resurser befinner sig de som "går in i väggen".

• Anonym (Branson)

Det är ju också så att allt går så mycket lättare i medvind. Framgång föder framgång, pengar kommer till pengar etc etc.

• Adolf den store

!: Dom gillar det dom gör,

2:Har en jävligt jobbig kärring hemma dom vill slippa......

Med stor säkerhet nummer 2..............

• Anonym (bigg)

Det går alltid att jobba mycket om man trivs med sitt jobb, antingen man har eget eller arbetsgivaren uppskattar det man åstadkommer.

Det finns någonting som heter positiv stress som är underskattat, man får energi av att utföra ett bra arbete, man får energi av att andra talar om för en att man är bra.  En människa som är, som du, orolig lägger ner all sin energi på att vara orolig och kan aldrig jobba på det viset.

Svar på tråden Hur orkar framgångsrika entreprenörer jobba så mycket?!