• Anonym (Hjälp?!)

framfall eller hur "ska" slidöppningen se ut?

Är gravid i vecka 30 och fick igår för mig att ta en titt på underlivet med hjälp av en spegel då jag hört om underlivsbråck, framfall och ville helt enkelt se hur jag själv ser ut där nere.
    Jag brukar inte spegla mig där nere, detta var första gången under graviditeten, men nån gång tidigare har jag gjort det.
    Jag tyckte jag såg annorlunda ut nu! Fast jag vet inte, kommer inte ihåg hur det sett ut innan när man särar på dom inre blygdläpparna.
    Hur "ska" en slidöppning se ut och hur ser det ut om man fått framfall? Är öppningen helt plan och slät om allt är i sin ordning och hur mycket hänger ut om man har framfall? Tyckte jag har en liten (köttig?) ärta där när man särat på dom inre... Men kan det vara min slidkrans? För ingen har ju ett hål som bara går rätt in... Haha. Känner mig för gammal för att ställa dom här frågorna men blev fundersam om det ser rätt ut...

• Svar på tråden framfall eller hur "ska" slidöppningen se ut?
  • Philippa

Tycker du ska låta din BM undersöka dig.

• Anonym (Hjälp?!)
    Philippa skrev 2014-02-26 09:05:57 följande:

Tycker du ska låta din BM undersöka dig.

Ja jag funderar på det, ska träffa henne om ca 1 vecka. Det är verkligen så, det man inte vet har man inte ont av. Har inga besvär men bara för jag skulle ner och kolla så tänker jag på det och undrar om det är normalt eller något konstigt. Kommer inte ihåg hur jag såg ut sist men tror det skiljer sig.
  • Anonym (Hjälp?!)

Men hur ser det ut när det är normalt?

• Vitamin

Fråga din man, han borde ju ha lite koll om utseendet på ditt underliv har förändrats?

• Anonym (Hjälp?!)
    Vitamin skrev 2014-02-26 09:40:12 följande:

Fråga din man, han borde ju ha lite koll om utseendet på ditt underliv har förändrats?

Ja, jag sa till honom igår att jag inte vet om mitt underliv ser annorlunda ut nu men jag tror att det gör det. Han tyckte jag skulle prata med min barnmorska. Frågade om han har koll på hur det brukar se ut (han ser ju det oftare än mig) men han sa att han aldrig studerat det i detalj i sexuella sammamhang. Vilket jag är ganska glad för ;)
  • Anonym (Hjälp?!)

Någon annan som vill/kan svara?

• Anonym (Hjälp?!)

Jag fick be min sambo om ett utlåtande för jag har undrar hela dagen om allt är som det ska eller eller. Vi särade på blygdläpparna och då har jag som en "ärta" man ser. Men den sitter fast från alla håll och har en öppning. Så det måste vara min slidöppning. Ärtan är väl egentligen flikar som skyddar hålet. För om något hade trillat ner och ut som framfall skulle det ju inte sitta fast runt om. Eller hur? Såhär målade sambon upp min slida, haha. Det måste ju vara som det ska då? Bara jag som inte trodde jag hade en så bullig ingång... Behöver väl inte ta upp det med barnmorskan? Ett framfall sitter väl inte fast?

Svar på tråden framfall eller hur "ska" slidöppningen se ut?