• Oscarsmamma84

Katt o spjälsäng

Har 3 katter o vi ska snart flytta till större så sonen ska få eget rum men vill inte ha dörren stängd till hans rum hela tiden men vill heller inte att katterna ska vara i hans spjälsäng. På natten kommer dörren vara stängd men på dagen öppen. Nån som har nåt förslag hur jag ska göra? Katterna är 11 år, 9 år o 5 år.

• Svar på tråden Katt o spjälsäng
  • Ramborg

Är du säker på att katterna är intresserade av spjälsängen? Vår katt har aldrig legat i spjälsängen. Hon föredrar min säng, soffan eller "sin" fåtölj.

Om katterna vill ligga i sängen kanske du kan bre en filt över, helt enkelt? Skulle de dra bort den?

42.
  • Yohan

Vår katt går aldrig ner i bebissängen, han håller sig undan från alla bebisens saker som babysitter, babygym m.m. trots att det finns roliga leksaker som dinglar där och är mysiga platser att sova på.

• Oscarsmamma84

Ja provade nu o det första den äldsta katten gjorde var o lägga sig i spjälsängen:/ grejen är ju att jag inte vill att de ska ligga där i. Vet bara inte hur jag ska få dem att förstå det

• Eleonor01

Våra katter sov där när inte sonen sov där. Ibland på dagen låg de där tillsammans men inte så ofta. Aldrig varit något problem. De anpassar sig efter varann :)

• elyse

Lägg en filt av ett material de tycker är obehagligt i sängen. För oss har det fungerat med en fårfäll - den tycker katterna är läskig. 

• Lizzy 488

Typ något läskigt prasslande papper som prasslar hotfullt ? Det satte jag bredvid Hamstern katten blev skräckslagen och hoppar inte dit mera. 

• Lisa1976

Knepet är aluminiumfolie.
    Lägg det i sängen och jag lovar, katterna kommer ALDRIG att återvända dit någon mer gång. Gjorde så med vår vagga, spjälsäng, barnvagn mm.

Son 0804 Dotter 1101
  • Lisa1976

Knepet är aluminiumfolie.
    Lägg det i sängen och jag lovar, katterna kommer ALDRIG att återvända dit någon mer gång. Gjorde så med vår vagga, spjälsäng, barnvagn mm.

Son 0804 Dotter 1101
Svar på tråden Katt o spjälsäng