• Anonym (Sertralina)

Långsiktiga biverkningar av Sertralin?

Utreds hos vårdcentral för min extrema trötthet, troligtvis kommer jag sättas in på Sertralin som jag aldrig ätit tidigare. Jag fick det utskrivet i höstas men vågade aldrig börja äta dom då.

Jag är mest bekymrad över de långsiktiga biverkningarna av Sertralin, ex att sexlusten och förmågan att få orgasm kan försvinna helt och för gott. Är det någon som råkat ut för det eller vet hur vanligt det är?

Viktuppgång, hur vanligt är det?

• Svar på tråden Långsiktiga biverkningar av Sertralin?
  • Anonym (jag)

Jag åt Sertralin i 4 år och under hela den tiden kunde jag inte få orgasm, men jag hade sexlust som tur va.

När jag sedan slutade tog det inte mer än 1 månader, så kunde jag få orgasm igen. Mitt sex blev till det bättre kan jag säga, innan var jag så deprimerad att jag inte hade någon sexlust alls, så när jag sedan slutade med tabletterna fick jag orgasm hur lätt som helst, så skönt. Så för mig ställde tabletterna inte till med något långsiktigt.

Dom räddade mitt liv, så det var värt att äta dom, trots att orgasmen uteblev.

• Anonym (aa)

jag äter setralin, har ätit i 3 månader, klarar mig tack och lov på 25 mg

de första 2 vckorna var jag sjukt trött, så ett tips är att försöka få bli sjuksriven under 2 veckor minst
    jag löste detta genom att sova, min känsla var att är jag trött då är det kroppen sätt att tala om för dig att du ska sova, så sov =)

efter 2 veckor vände det bara en dag, nu är jag pigg!
    en dag gäspade jag konstant, det gick över nästa dag.
    i ca 1 mpånad kunde jag inte får orgasm, men tack och lov kom det tillbaka, men jag behöver "kämpa" lite mer för att komma.
    ingen viktuppgång eller annat.

sertralin har vart det bästa för mig då jag har GAD och ibs som vart ett helvete i minst 10 år, nu lever jag helt plötsligt
    är glad och ledsen men den ständiga oron i kroppen är borta!

• Anonym (Vera)

Varför ska du äta Sertralin mot trötthet?

• Anonym (Sertralina)

För att min trötthet beror förodligen på utmattning på väg mot utbrändhet. Finns en bakomliggande historik till den slutsatsen, detta är inget som kommit över en natt. Utesluter nu fysiska orsaker till tröttheten, väntar svar på järnprov, alla andra prover har varit bra så det är sannolikt inga fysiska orsaker bakom.

• Anonym (En till)

Postar för att följa

• Slicksi

Ny här . Har ätit sertalin hexal i tre veckor nu och känner massa konstigt i kroppen! Hur kännde ni som ätit de längre . T.ex som att du skulle hänga massa saker i kroppen som singlar omkring

• Anonym (Positivt)

Jag äter hög dos av Sertralin. Jag får orgasmer! Min sexlust är som den alltid har varit - neutral fram till intima kramar. Jag får ingen sexlust när jag är själv o har aldrig haft. Ätit i två år! Jag är så tacksam för vad medicinen gjort. Är inte ett dugg orolig. Har lagt till en... Kroppen pallar mer än man tror. Vad gör lite biverkningar?

• Anonym (Positivt)
    Slicksi skrev 2015-12-10 15:23:56 följande:

Ny här . Har ätit sertalin hexal i tre veckor nu och känner massa konstigt i kroppen! Hur kännde ni som ätit de längre . T.ex som att du skulle hänga massa saker i kroppen som singlar omkring

Vad menar du?
Svar på tråden Långsiktiga biverkningar av Sertralin?