• Jisse

Dör pinsamhetsdöden

Jag dör pinsamhetsdöden just nu.

Arbetar som journalist/skribent på ett företag och skriver artiklar och reportage (internt och externt) med anknytning till företaget. Skulle precis mejla iväg en artikel till en extern intervjuperson för korr-läsning. Jag lyckades även bifoga mina förskräckliga kladdanteckningar i mejlet. Ni vet de där anteckningarna där man skriver all möjlig trams och svammel. Det kan vara fåniga tankar och idéer om artikeln blandat med vad personen sagt. I en enda röra och inte ett ord rättstavat. Om någon ser mina förskräckliga kladdanteckningar kommer jag förmodligen bli portad från allt som har med texter att göra för all framtid.

Mitt journalistiska anseende försvann någonstans i cyberrymden.

Behövde bara skriva av mig och lätta mitt generade stackars hjärta!

• Svar på tråden Dör pinsamhetsdöden
  • Shades

Äh, skicka ett mejl till personen och skriv att de anteckningarna inte riktigt hörde dit. Formulera något med "glimten i ögat" så tror jag säkert personen fattar att det var en miss.

• Jisse

Jodå, det har jag absolut gjort. Men jag har nog väldigt lätt för att skämmas, så jag kan inte riktigt låta bli den där känslan av att vilja stoppa huvudet i sanden resten av dagen. 

• Shades

Hehe, jo så kan det vara. Men det blir en bra historia, om ett par år, när du inte får blossande kinder så fort du blir påmind om det ;) 

Svar på tråden Dör pinsamhetsdöden