• Arcanjo

Känns som om någon kittlar mig i magen...

Det känns som om någon kittlar mig i magen, inte dom vanliga tarmarna och desa kurr ljud. Kommer mest när jag ligger och ska sova, går på 1 sek sen e det över...Det kan väl inte vara bebisen? Jag är ju bara i vecka 15 snart i 16...

Tacksam för svar...

• Svar på tråden Känns som om någon kittlar mig i magen...
  • Tella

Hej.
    Jag tyckte det fladdrade till mest i början. Tycker att det låter som det är din bebis. Ibörjan kände jag bara när jag la mig på rygg.
    Kul!!

• Arcanjo

Tella: Ja det e ungefär så jag känner det...Och som du säger när man ligger på rygg...

Skulle vara skoj om det vore bäsen...

• Cathrine84

Ett tips för att lättare känna är att lägga sig på rygg och sedan ta ett jättebautaandetag och sen andas ut försiktigt typ så man itne har någon luft kvar i lungorna, då kan man känna att den sprattlar till...
    Om du då får samma reakton ett par gånger kan du ju vara säekr på att det är den lill*...
    Prova, funkar det så funkar det!

• Dalkulla

Arcanjo, jag kände precis som dig i början och jag tror att det var runt v 16 som jag kände också, så det är nog din bebis! Jag kände mest på jobbet när jag satt framför datorn lite framåtlutad i början. Nu (är i v 22) känner jag lite då och då, så gott som varje dag och nu är det små "buffar"! Jättekul! Nu känner jag mest på mornarna och kvällarna.

• vilsen

Jag var också i vecka 16 eller så när "fjärilen" började kittla mig! Då var jag rätt säker på att det var Lillis. Senare blev det mer otydligt eftersom den knuffade lite diffust. I vecka 20 ungefär var jag riktigt säker igen. Då kunde min man också känna små, små rörelser på utsidan. (Efter att ha legat och väntat ett bra tag, kan tilläggas!)

• Tinkolina

Det är nog definitvt bebisen. Min började kittla rätt tidigt och har fortsatt med det. Den kittlar, krafsar och nyps hellre än att sparka även om den gör det med (är i v32 nu!)

Svar på tråden Känns som om någon kittlar mig i magen...