• Äldre 26 Feb 18:55
    2197 visningar
    9 svar
    9
    2197

    Vad tror ni om denna bärsele?

    www.babyland.se/ergobaby_barsele_original_


  • Svar på tråden Vad tror ni om denna bärsele?
  • Äldre 26 Feb 21:20
    #1

    Jag har den till min dotter på 8 månader och tycker att den är väldigt skön. Jag har även fleeceöverdraget till som man kan ha när man går ut ist för att klä på barnet mycket kläder.


    Hur lång är du? Min enda synpunkt är att den är lite lång på mig som är 164 cm. Själva midjebältet hamnar lite långt ner och kan va jobbigt när jag sitter ner. 
    Har hört att Pognae bärsele ska vara likadan men passar personer med kort överkropp.

  • Äldre 26 Feb 22:30
    #2

    Ergo är en jättebra bärsele, men för mig som är kort (160) så sitter den inte ultimat. Pognae sitter dock jättebra på mig och den är väldigt lik ergon. Sedan finns det ju andra ergonomiska selar också .

  • Äldre 26 Feb 22:43
    #3

    Vi har nyligen köpt en och tycker att den funkar bra. Ska jag bära länge föredrar jag fortfarande sjalen men det är ju en smaksak. Jag gillar att kunna bära på ryggen när bebisen blir lite större (går nu oxå men känns inte optimalt utan jag vill kunna se vår 4månaders)

  • Äldre 27 Feb 09:18
    #5

    Kan tipsa om manduca som passar alla kroppstyper och är ergonomisk. Har inbyggt spädbarnstillägg så fungerar från nyfödd upp till 20kg. Jag älskar min :)

  • Äldre 27 Feb 12:25
    #6
    Petra 334 skrev 2014-02-27 09:18:46 följande:
    Kan tipsa om manduca som passar alla kroppstyper och är ergonomisk. Har inbyggt spädbarnstillägg så fungerar från nyfödd upp till 20kg. Jag älskar min :)
    Nej, den passar inte alla kroppstyper. Jättebra bärsele men för den med större kroppsbyggnad. Sambon använder den. Jag kan däremot inte dra åt ordentligt någonstans.
  • Äldre 27 Feb 13:20
    #7

    Jag har den till min dotter på 9 månader. Har haft den sen hon var ca 2 månader och är väldigt nöjd med den just nu. Den sitter bekvämt, avlastar bra etc. Några nackdelar: man kan inte bära barnet på magen, men tittandes framåt. I början tyckte jag att den var väldigt krånglig att ta på om jag var ensam, det går väldigt lätt nu men ett tag var det jobbigt. Jag är också kort, 165cm, och tycker att det är så gott som omöjligt att sitta med selen på. I övrigt är jag nöjd, dottern har vägrat vagnen sen ett par månader tillbaka så jag bär henne i selen ett par timmar dagligen och tycker att det, allt sammantaget, fungerar kanon. Har dock inte testat någon annan sele/sjal så jag har inget att jämföra med :)

  • Äldre 27 Feb 15:39
    #8

    Har haft Babybjörns alla modeller typ samt en fuskvariant av Ergo och nu en Ergo Chic. Överlägset bästa bärselen om du frågar mig. Värd varenda krona!

  • Äldre 27 Feb 16:33
    #9

    Tack för era tips 💙


Svar på tråden Vad tror ni om denna bärsele?