Typisk förlovningspresent??
Hej! Det är såhär att jag och min pojkvän förlovade oss i julas och sedan dess har min farmor pratat om att hon vill ge oss en förlovningspresent. Jag visste inte ens att man gav presenter vid en förlovning, men jag har nu fattat det så att det inte är något måste utan helt induviduellt. För min farmor å andra sidan är det en självklarhet och hon insisterar på att hon vill köpa oss en present. Jag har sagt att det inte är nödvändigt, men det är något hon vill så jag har gått med på att gå och shoppa med henne någon dag.
Problemet är det att hon vill att jag listar ut vad jag och min fästman skulle vilja ha, men jag vet inte ens vad det hela innebär. Är det någon som vet vad en typisk förlovningspresent är eller vad jag bör titta efter? För just nu vet jag inte ens om det ska vara något litet eller stort, och jag har än inte vågat fråga henne vad det är för pris hon har tänk sig för jag har inte kommit på hur jag ska fråga det på ett bra sätt. Vet inte om detta kan hjälpa, men hon är 85 år gammal - någon som kanske har någon aning om vad det kan vara som hon har tänkt sig?
Alla förslag är välkomna! :)
P.S. Jag och min fästman har inte flyttat in tillsammans än, vi plannerar att försöka fixa det tills sommaren-hösten. Vet inte om den informationen kan hjälpa.
Tack på förhand! :)