• Äldre 26 Feb 23:31
    2057 visningar
    1 svar
    1
    2057

    Ta kontakt med farföräldrar

    Hej alla kloka :)

    Jag skulle vilja veta vad ni skulle göra i min sits och hur jag i så fall lämpligast går till väga.
    Jag är adopterad och har som vuxen träffat min biologiska mamma. I samband med det så fick jag veta att min biologiska pappa inte ville träffa mig. Detta är nu drygt 20 år sedan och han vet var jag finns och vad jag heter så hade han ändrat sig så hade han haft all möjlighet att söka upp mig.

    Men nu till frågan... Jag börjar bli mer och mer nyfiken på mina biologiska farföräldrar! De ska tydligen ha velat "ta hand" om mig men till slut så blev jag hur som helst bortadopterad. När jag träffade min biologiska mamma för första gången så var en av hennes första frågor till mig: "är du musikalisk?". Tydligen är min farfar det, han har gett intstrument till barn och barnbarn men ingen har nappat. Och ja, jag har fått hans musikaliska ådra. Spelar rätt så många instrument och sjunger. Och nu är jag nyfiken på att träffa mina farföräldrar. Inte för så mycket mer än att se var jag egentligen kommer från på den sidan av släkten. De börjar bli till åren och det känns som att det är nu eller aldrig! Det hade ju såklart varit enklare om min pappa hade velat träffa mig, då hade det kanske varit en naturlig utveckling av det mötet. Men nu är det ju som det är... Hur hade ni gjort? Någon som kan komma med några kloka råd?

  • Svar på tråden Ta kontakt med farföräldrar
  • Äldre 27 Feb 03:02
    #1

    Skulle skicka ett brev. Där jag skriver vem jag är och hur dom får kontakt med mig om dom vill... hade gärna träffat mina farföräldrar också, men dom dog tidigt.

Svar på tråden Ta kontakt med farföräldrar