• Anonym (förtvivlad)

hur ärlig ska man vara

Hej !jag har en dotter som missbrukar, har hand om hennes dotter  som nu är nio år, fast hon bor hos sin pappa, vi vet baske mig inte om vi ska säga som det är för barnbarnet..någon som har erfarenhet? vore tacksam för lite hjälp, om någon vet...
    mvh
    mormor

• Svar på tråden hur ärlig ska man vara
  • Anonym (Ex missbrukare)

Tycker inte att du ska berätta för barnbarnet att hennes mamma är missbrukare. Det vore nog bäst om pappan gjorde det, eller mamman själv. 

När man är bara 9 år så är det nog svårt att förstå problematiken med missbruk.

Min dotter fick veta om mitt missbruk när hon var typ 16 år och då var det hennes pappa som talade om det för henne. (Dottern bodde hos sin far när hon var 5-19 år). Inga detaljer utan bara att mamma mår dåligt och är sjuk, men är på väg att må bättre, eftersom hon får hjälp nu. Solig

• Anonym (yes)
    Anonym (Ex missbrukare) skrev 2014-02-27 14:50:41 följande:
    Tycker inte att du ska berätta för barnbarnet att hennes mamma är missbrukare. Det vore nog bäst om pappan gjorde det, eller mamman själv. 

När man är bara 9 år så är det nog svårt att förstå problematiken med missbruk.

Min dotter fick veta om mitt missbruk när hon var typ 16 år och då var det hennes pappa som talade om det för henne. (Dottern bodde hos sin far när hon var 5-19 år). Inga detaljer utan bara att mamma mår dåligt och är sjuk, men är på väg att må bättre, eftersom hon får hjälp nu. Solig
    Skriver under på detta!
  • Anonym (förtvivlad)

Tack för det svaret man blir liksom lite känslig när det är ens kött och blod...då väntar vi:))

Svar på tråden hur ärlig ska man vara