• Snosa

Vad tycker ni om namnet Leora?

Som rubriken anger, vad tycker ni om namnet Leora? Kan även stavas Liora?

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Leora?
  • puss

Nej det vad inte bra. Har du betoning på e eller o?

• Erfdgt

Jag tänker också på Leonore eller Leonora och det känns som att ett par bokstäver trillat bort. Liora var en bättre stavning då kan jag väl kanske tycka, då den inte påminner lika mkt om dom två andra namnen. Det är dock inget namn jag personligen blev så förtjust i, men smaken är som baken.

• puss
    Jacqueline skrev 2014-02-27 14:51:16 följande:

Tycker det ser ut som en usel imitation på prinsessan Madelene's dotters namn.

Ser ut som en blandning av Lennart och aorta.

Väldigt mysko namn.
  • Jacqueline
    puss skrev 2014-02-27 14:53:57 följande:
    Ser ut som en blandning av Lennart och aorta.

Väldigt mysko namn.
    Haha det har jag inte tänkt på ^^
  • Lady Paraplyh

• Limalie
  • snö 81
    Erfdgt skrev 2014-02-27 14:53:49 följande:
    Jag tänker också på Leonore eller Leonora och det känns som att ett par bokstäver trillat bort. Liora var en bättre stavning då kan jag väl kanske tycka, då den inte påminner lika mkt om dom två andra namnen. Det är dock inget namn jag personligen blev så förtjust i, men smaken är som baken.
    Håller med! Några bokstäver har trillat bort från Leonora.
  • Snosa

Det är ett italienskt namn som betyder ljus. Liora är den engelska varianten av namnet.

• Mammatillfilur

Hej! Jag och min man tyckte att Liora var det vackraste namnet vi kunde hitta ???? Min dotter heter Liora. Dock måste jag korrigera dig....Liora är ursprungligen ett hebreiskt namn och betyder G-ds gåva av ljus till oss....

• fluu

Namnet i sig gillar jag inte. Alla namn som innehåller Leo får mig att springa ;)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Snosa
    Mammatillfilur skrev 2014-02-27 15:53:31 följande:
    Hej! Jag och min man tyckte att Liora var det vackraste namnet vi kunde hitta ???? Min dotter heter Liora. Dock måste jag korrigera dig....Liora är ursprungligen ett hebreiskt namn och betyder G-ds gåva av ljus till oss....

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Leora?