• sillap82

skate or die?

Finns de frugor till skate gubbar här? och då menar jag i ålder över 30 år? 

• Svar på tråden skate or die?
  • Löparnörden

Jodå,här är en till. Gift med en 33-årig förvuxen tonåring som jag brukar kalla honom när jag tycker att skatandet upptar för mycket av makens fokus:)

• sillap82

oki ja min man är 37 och har skatat sedan 5 års ålder... har ni barn ? isåfall skatar dem?

• Löparnörden

Min man har skatat sedan han var 13:)
    Har en liten tjej som är 6 månader så hon är lite för liten. Men min man hoppas att hon blir en skatartjej.
    Han har redan testat att ställa henne på brädan 1 gång:)

Har ni skatande barn ?

• sillap82

vi har 2 barn som är 2 1/2 och 4år killar båda 2, tänkte börja skate med dem nu och se hur de går alltid kul med intresse som barna och pappan kan göra tillsammans för min gubbe lär skate till han dör tänkte ta dem till fryshuset  och prova lite inne innan de blir vår då kan man ju åka ute Ja tjejer kan skate med jag har många vänner som är uppväxta med en eller annan brädsort

• Löparnörden

Skoj, då är de i den åldern att de kan börja testa lite lätt. Skulle faktiskt vara kul om vår dotter blir en skatetjej. Kul om barn och pappa har ett intresse att dela.

Verkar dina små killar bli intresserad av att skata?

Min man åker i fryshuset så gott som varje helg nu under vintern:) Särskilt nu när det inte finns någon snö så han kan åka snowboard.

Oftast är han där på lördagsförmiddagar då det är seniorskate. Brukar din man vara på det?

På somrarna kör han mest i park och ibland longboard. Vad kör din man mest?

Finns ju en hel del tjejer som åker. Har faktiskt själv en longboard som vi köpte för att jag ville försöka dela hans stora passion.

Den har inte blivit speciellt väl använd och jag är väldig nybörjare.

• sillap82

Aa har du provat longbord? gick de bra? jag har både skatat och åkt långbord, men jag var lite yngre då...bättre balans och inte lika fegis som idag ja min gubbe brukar skate på fryshuset på gubbtiden 10-12, jag tog med ungarna dit för 2 veckor sedan och de var överlyckliga  De har klättrat på pappas skate sedan de börja krypa. De blir nog riktiga skatare våra ungar. Min man skater street men kan även köra pool och ramp beroende på vem han åker med, men han är en street kille, långbord har han aldrig åkt. Han jobbade som snowbordinstuktör som yngre och har åkt en del i sina dagar men med åren har de nog gått över till längdskidor LOL. Jag har aldrig åkt snowboard men pulka är ju kul
    Vad gillar du ser att du heter löparnörden har de en mening?, jag gjorde ett försök och skaffa sats kort  för ett tag sedan nu har de gått 7 veckor och vi har varit sjuka hela tiden här så jag känner mig lagom slapp! djäkla influensatider

• Löparnörden

Jo stod på longboard för första gången sommaren 2011 som 33-åring:)
    Har inte alls åkt mycket men tar mig hjälpligt ned för korta flaka backar. Lyckades göra några snygga vurpor första sommaren med uppskrapat lår och demolerad klocka som resultat:)
    Min stora passion är som mitt nick säger löpning, gymar en del också. Har sprungit sedan jag var 16 och sprungit 3 maraton, nu får vår lilla tjej följa med på mammas springturer i joggingvagn.

Låter som att killarna kommer bli små skatare också. Har aldrig varit med gubben till Fryshuset, måste kanske ta och följa med nån gång och titta på. Min gubbe är blandning av street och ramp och lite longboard ibland, också beroende på vem han åker med. På vintrarna är det snowboard som gäller. Jag har aldrig heller testat snowboard utan håller mig då till slalom.

Ja den här märkliga vintern är det inte konstigt att förkylningarna avlöser varandra, hoppas ni börjat piggna på er

• sillap82

Hej igen min man sa att de var en bebis på besök i lördags var de ni?

• Löparnörden

Näe det var inte vi, lyckades lura med gubben på en utflykt i det härliga vårvädret:)

Inte den här kommande lördagen men lördagen därpå är det mycket möjligt att vi följer med honom om andan faller på.

• sillap82

Hmm okido då var de någon annan kanske kommer jag med den lördagen  ( om nu ungarna är friska ) har tänkt gå dit i flera veckor nu men vattkoppor tar ju evigheter innan de försvinner! så kanske vi ses

Svar på tråden skate or die?