Monchichier skrev 2014-02-27 20:15:17 följande:
Rent spontant känner jag att det där kanske var ett litet knasigt löfte.
Hade ni bara tänkt att vara borta över dagen eller?
Att göra en sådan resa kostar pengar. Själva Disneyland ligger drygt 1 timme från Paris (Tänk avståndet Stockholms Central - Arlanda.
Billigast flyg är Ryanair, men räknar man med resan till och från skavsta och resan till och från Beauvais så går det nog på ett ut.
Ett tips är att gå in och titta på expedia, momondo och sådana sidor och leta efter hotell och flyg.
Disneyland har en egen hemsida, där kan man se att inträde för en dag kostar 64 EUR för vuxen och 58 EUR för barn under 12. 74 och 68 om du vill besöka båda parkerna. Ni kommer dock aldrig hinna gå igenom ens en park på en dag.
Ja, det är lätt att åka både kommunalt och taxi i Paris, men Disneyland ligger egentligen inte i Paris om det är där ni hade tänkt att bo.
20.000 är nog det ni kommer att få räkna med att det kommer kosta med flyg, boende, mat, souvenirer och fickpengar även fast ni åker över en helg.
Rent spontant så kanske mina löften är min ensak och ingenting någon annan över huvud taget ska lägga sig i eftersom det inte var mina löften jag ville ha tips och råd om! Vi hade tänkt en dag i Paris där vi gör andra saker tillsammans, en dag i parken från morgon till kvällen och sen hemresa dagen därpå. Ser ingenting direkt konstigt i detta!
Hur är parkerna uppdelade? Är båda anpassade för mindre barn? Jag vet för övrigt att en sådan resa kostar pengar och det är just därför jag skrev här och bad om råd. Jag har lagt undan pengar, jag vet att sådant kostar men nu blev jag helt plötsligt student igen och KAN jag komma undan billigare så gör jag gärna det! Vilket jag tror är förståeligt.
Tack för övriga svar!