• Zebbz

Vågar man flyga med Ryanair?

Skall ut och resa i April. 
    Är Ryanair säkerhet sämre andra flygbolag? Kan dom verkligen vara farligare att flyga med? 
    eller skall man tro på det som faktiskt media m.m skriver om dem? 
    Vad vet ni? eller vad tror ni? 
    Är dessutom flygrädd av mig. 

• Svar på tråden Vågar man flyga med Ryanair?
  • Monchichier
    Zebbz skrev 2014-02-27 20:15:28 följande:
    Skall ut och resa i April. 
    Är Ryanair säkerhet sämre andra flygbolag? Kan dom verkligen vara farligare att flyga med? 
    eller skall man tro på det som faktiskt media m.m skriver om dem? 
    Vad vet ni? eller vad tror ni? 
    Är dessutom flygrädd av mig. 
    Jag tror inte att risken att krascha är speciellt mycket större i ett plan ägt av Ryanair än av något annat flygbolag.
    Däremot är nog chansen att du inte kommer på planet eller kommer från ditt resmål i tid lite större.
    Sedan flyger ju Ryanair till flygplatser som ligger mitt ute i ingenstans.
  • SkogsmulIe

Ryanair är ett vidrigt bolag, men det är antagligen lika säkert att flyga med dem som något annat flygbolag.

• Queenie70
    Monchichier skrev 2014-02-27 20:20:19 följande:
    Jag tror inte att risken att krascha är speciellt mycket större i ett plan ägt av Ryanair än av något annat flygbolag.

Däremot är nog chansen att du inte kommer på planet eller kommer från ditt resmål i tid lite större.

Sedan flyger ju Ryanair till flygplatser som ligger mitt ute i ingenstans.

En aning farligare är det nog, med så slimmad organisation. Och de flyger ju inte bara till "ingenstans" utan använder sig även av flygplatser som stanstead och gatwick.
  • Shorona

Jag har överlevt alla flygturer med Ryanair iaf. Och alla har varit i tid dessutom.

• LadyMM

De flyger bara till mitt ute i ingenstans, har urusel service och är ett allmänt pissigt bolag. Har man inga invändningar mot följande är de säkert jättebra.

• anyXX

Har flugit mkt med Ryan air och varit nöjd. Förseningar en el två gånger men då har det också varit kasst väder. Brukar flyga till Dublin airport och vet inte om jag kan hålla med om att det ligger mitt ute ingenstans?

flicka 2008 & pojke 2010
  • Shorona

Jag brukar flyga till Malaga, Spanien. Ganska stor stad för att vara mitt ute i ingenstans.

• Catti41

Om du är flygrädd tycker jag du ska flyga med ett riktigt bolag istället. Servicen är betydligt högre och säger du till att du är rädd när du går ombord så kommer du bli väl omhändertagen på de allra flesta flyg.

• Monchichier
    Shorona skrev 2014-02-27 20:36:23 följande:
    Jag brukar flyga till Malaga, Spanien. Ganska stor stad för att vara mitt ute i ingenstans.
    Malaga är en vit prick på kartan, så ja. Det är mitt ute i ingenstans.
    Typ ingenmansland Flört
  • LadyMM

Flygplatser mitt ute i ingenstans menade jag. Stansted, Beauvais m.fl.

Svar på tråden Vågar man flyga med Ryanair?