• mandreasson

    Flyga till Japan med 10 månaders bebis

    Hej,

    Ska flyga med en 10månaders bebis och undrar om ni har tips så han kan sova gott på flyget?
    Han är väldigt aktiv av sig och sitter inte stilla en sekund när han är vaken och tycker inte om att sova. Försöker allt för att hålla sig vaken, även om han är jättetrött.
    Har hört att man kan få antihistamin eller lugnande men vill helst inte ge honom detta.
    Vad tycker ni?

    Jag ska prata med barnläkare oxå men ville gärna höra hur det har varit för andra föräldrar som har flugit "long-haul" flights.

  • Svar på tråden Flyga till Japan med 10 månaders bebis
  • evaoregon

    Jag har flugit långa flygningar med mina barn när de varit i den åldern (mellan 9 månader och 1 år) och det var inga som helst problem.  Mina två sov i famnen större delen av de resorna.  Lugnande skulle jag inte ge barn överhuvudtaget.  

  • Wagram

    Ja du, det är nog inte så mycket att göra mer än vad du skulle göra för att få barnet att sova hemma. Jag har flugit med barn i den åldern fram och tillbaka till USA, och vissa gånger var det att vanka upp och ner i gången som gällde. Det är skitjobbigt, men vad gör man...Man kan ju inte tvinga eller lura ett barn att sova om barnet inte vill, speciellt inte i en okänd situation. Jag har aldrig och skulle aldrig ge dem lugnande, men det där är ju upp till var och en.

Svar på tråden Flyga till Japan med 10 månaders bebis