• Sinbad

Storlek i klackskor?

Hej, jag är ganska grön på detta med klackskor och undrar hur ni brukar "välja" storlek?
    Jag har vanligtvis 37 i vanliga skor, 37,5 i Converse. Har haft 37 i andra klackar men dom sitter åt så tight runt tårna och jag får brutal skoskav. Är det nån idé att gå upp en storlek till 38 i klackar tror ni? Anledningen till att jag undrar är för att jag kommer beställa på nätet och kan inte prova innan köp.
    Hur brukar ni andra göra? Tar ni vanlig storlek, går upp en kanske?
    Sen vet jag ju att skor kan vara små i storlek, stora, eller normala.

• Svar på tråden Storlek i klackskor?
  • elyse

Jag kan bara ha klackskor med slejf eller ett elastiskt band över fotryggen - annars går jag ur skorna. 37.5 brukar vara lagom på mig. Om jag ska köpa klackskor och det bara finns jämna storlekar tar jag 37. Men är noga med att kolla utformningen på skorna, vill t.ex. att de ska vara runda fram. 

• Emelie 1987

Det flesta sidor brukar väl erbjuda möjligheten att returnera skorna om de inte passar. 

Jag skulle försöka göra så mycket research som möjligt om skorna, se vad andra användare tycker och göra mitt val utifrån det. Att försöka gå i skor som sitter tight eller glappar är verkligen ingen bra idé. 

Nybliven trebarnsmamma <3
Svar på tråden Storlek i klackskor?