• Anonym (Ledsen)

Oskyldigt anklaga!!! Jag har INTE misshandlat min dotter!! vad göras??

Hej 

Jag har fått ett brev från domstolen där jag anklagas för att ha misshandlat min dotter, saken är att jag har aldrig misshandlat henne.  jag är förkrossad...... Jag har skrivit en yttrande, hoppas att allt ska läggas ner.  Jag känner mig lugn för att jag har inte gjort någon men jag är så ledsen och rädd för min dotters välmående och om vad hon ska behöva gå igenom om jag blir oskyldigt åtalat. hemsk...

Jag separerade för ett år sedan efter 15 år äktenskap, min fru har trakasserad mig sedan dess,  hon anmälde mig till soc,  sedan till polisen för misshandel,  vilket efter förhör lades det när och nu kommer detta.... Jag kämpa och kämpar för att vara en bra pappa och föredöme till mina barn,  men hon gör det så otroligt svårt. Jag bryter ihop.  

Min dotter och jag  har en så otroligt bra relation, hon känner sig trygg hos mig.  Enligt brevet har jag misshandlat henne for 5 veckor sedan men hon har varit hit vid minst 5 olika tillfälle, senast i fredag och allt är som vanligt, så jag förstår inte vad som har hänt....

Jag vet inte vad jag ska göra, jag känner mig överkört, jag är ledsen, frustrerad, arg, så besviken på systemet. jag har inte råd för att betala jurister.  Jag känner att soc stödjer min fru och inte är neutrala..  min fru använder barnen som vapen mot mig.  Jag har till och med  i min desperation tänkt på att bryta kontakten helt med barnen och försvinna för alltid.  jag är så ledsen.... 

• Svar på tråden Oskyldigt anklaga!!! Jag har INTE misshandlat min dotter!! vad göras??
  • Anonym (*)

Vad var det för brev du fick från domstolen? en stämning?

• Psychopath

Det är inte socialen som åtalar dig, utan då måste polisen ha en anmälan på dig och förutom det behövs bevis för att de ens ska kunna gå vidare. Polisen gör utredningen. Även om socialen skulle ha misstankar om att du misshandlat ditt barn, så måste socialen vidarebefordra ärendet till polisen eftersom det då är frågan om brott. Jag tycker inte du behöver oroa dig om du inte gjort något. 

• Orcha

Misstänker att ts är nån som tidigare i veckan for med en massa bs.

Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (*) skrev 2014-02-28 00:01:01 följande:
    Vad var det för brev du fick från domstolen? en stämning?
    Ja fick ett brev från Åklargarkammaren????  det står att jag är misstänkt för brott som kan leda till fängelse och att det måste ha en yttrande, det står också om förordnande av särskild företrädare för min dotter.   

jag är inte ett dug rädd eftersom jag har inte gjort någon...
  • Anonym (Ledsen)
    Orcha skrev 2014-02-28 00:09:14 följande:
    Bs......  jag det skulle jag också önskad att allt var sann och att jag  var en skitstövel som försökte ljuga... då skulle man säker inte må så dåligt som jag mår nu. 
  • Arbetsvegan
    Orcha skrev 2014-02-28 00:09:14 följande:
    Jag tror såhär: att om man är misstänkt för något brott så dimper det inte bara ner ett brev en vacker dag utan det föregås av en hel del processer man inte kan vara omedveten om.
  • Anonym (Ledsen)
    Psychopath skrev 2014-02-28 00:06:39 följande:
    Det är inte socialen som åtalar dig, utan då måste polisen ha en anmälan på dig och förutom det behövs bevis för att de ens ska kunna gå vidare. Polisen gör utredningen. Även om socialen skulle ha misstankar om att du misshandlat ditt barn, så måste socialen vidarebefordra ärendet till polisen eftersom det då är frågan om brott. Jag tycker inte du behöver oroa dig om du inte gjort något. 
    breven kommer inte från polisen utan från domstolen...  Vet inte hur soc har gått tillväga kanske det är annorlunda när det handlar om minderåriga???
  • Anonym (Ledsen)
    Arbetsvegan skrev 2014-02-28 00:50:17 följande:
    Jag tror såhär: att om man är misstänkt för något brott så dimper det inte bara ner ett brev en vacker dag utan det föregås av en hel del processer man inte kan vara omedveten om.
    Jag trodde också som du.....  om jag skulle vara en barnmisshandlare varför under de 15år min fru och jag var gifta aldrig misshandlade jag mina barn?  Soc har gjort en utredning och det förekommer inte någon tal om barnmisshandel i den.  Det finns inget logik att jag nu skulle börja med detta.... min dotter har varit hit flera gånger senast i Fredag, om jag hade varit en barnmisshandlaren, hur kommer det sig att hon inte förbjöds att komma hit hon är ju över 10 år. 
  • The Fugly
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-02-28 00:50:40 följande:
    breven kommer inte från polisen utan från domstolen...  Vet inte hur soc har gått tillväga kanske det är annorlunda när det handlar om minderåriga???
    Åklagarkammaren är inte domstolen. Jag tolkar det som att du informerats om att en utredning påbörjats, inte som att du informerats om att åtal väckts. Exakt vad står det, ord för ord?
  • Anonym (P)

Polisen la inte ner ärendet... Den åklagare som tog sig an det drev det vidare.

• Soffan

De papper du fått är information att ditt barn fått en sk målsägandebiträde som kommer föra barnets talan i ev rättegång då de är mindreåriga.

Det står kanske också om rätten att ansöka om en försvarsadvokat å dina vägnar?

Du kommer antagligen kallas till polisen för förhör där du delges misstanke och har chans att berätta din syn av det hela..

• Anonym (Ledsen)
    The Fugly skrev 2014-02-28 07:03:03 följande:
    Åklagarkammaren är inte domstolen. Jag tolkar det som att du informerats om att en utredning påbörjats, inte som att du informerats om att åtal väckts. Exakt vad står det, ord för ord
    Hej 

Det står på brevet  Åklagarkammaren , Åklagarmyndigheten angående  förordnande av särskild företrädare nu fråga om interimistisk beslut 

Efter genomgång av av handlingar meddelar tingsrätten följande:

Beslut 

Det finns anledning anta att brott som kan föranleda fängelse begåtts mot motparternas barn och en av vårdnadshavaren kan misstänkas för brottet.......

Vad är det för misshandel jag misstänkt för står inte i brevet, det står att den 20/1 har jag misshandlat min dotter, men grejer är att jag har inte ens träffa henne vid den tillfälle. 

I vilken fall som helst det kvittar, jag har inte misshandlat henne. Det är min fru som har ställt till igen.  

Vill hon att jag ska bryta kontakten helt med barnen?  Är det lagligt att göra så här, och att bli oskyldig anklaga? det är andra gånger hon gör det så jag blir trött!!!
Svar på tråden Oskyldigt anklaga!!! Jag har INTE misshandlat min dotter!! vad göras??